Köpa Skäggagam, Pogona Vitticeps

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

276
119
Maqea:

Nu är det dags att göra en ordentlig research om vart jag kan få tag i en frisk och nyfiken skäggagam, Pogona vitticeps. Visst kan jag annonsera men eftersom jag har så dåliga erfarenheter av det så vill jag undersöka andra alternativ först. Jag har frågat förrut lite allmänt men nu vill jag gärna ha mer konkreta förslag. Kan ni hjälpa mig? Skicka gärna ett PM om ni vill.

Fråga 1.
Är du uppfödare av skäggagam, Pogona vitticeps, eller känner du någon bra uppfödare?

Fråga 2.
Finns någon pålitlig butik där man kan köpa ett friskt och välskött exemplar av skäggagam, Pogona vitticeps.

Jag har funderingar på att åka till Norrköping eller till Sala men jag vill inte åka i blindo utan vill veta att där finns friska skäggagamer, Pogona vitticeps, till försäljning. I början på april ska resten av familjen till Stockholm och då kan jag hänga med och fara iväg till lämplig butik/säljare/uppfödare.

Jag kan tänka mig att överta ett äldre djur men då ska det vara från någon som kan skäggagam, Pogona vitticeps, alternativt att en reptilveterinär ger djuret klartecken innan det flyttar hem till mig. Jag vill inte ha fler djur med oviss bakgrund och MBD.

HDSL Maria

59
8
glamwarrior:

det skulle vara Hökarängens zoo. dom har STOR koll på skäggisar.

www.facebook.com/hokarangenszoo eller längst ner på denna sida

269
60
Jonas:

herpers choise säljer trevliga djur

11
0
errorc:

framförallt säljer HC så mkt mer än bara reptiler! its teh best!

276
119
Maqea:

Tack för era förslag. Jag ska ta kontakt med båda ställena och se vad de "har på lager". =)

15
0
The_Lizard:

Var på Herpers Choise utanför Uppsala i måndags, de hade några Skäggisar hemma.

De har väldigt fina/bra/friska exemplar och deras kunnande ang reptiler är outstanding!

Rekommenderas varmt! :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild