Att välja rätt individ

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

38
26
Hazel:
Hur går ni till väga när ni ska köpa reptil, och har flera individer att välja mellan? (Speciellt på mässor där betänke-tiden är knapp?)

Jag tänker skaffa mig en landsköldpadda, men tänker att grundprinciperna för att välja individ gäller alla släkten, familjer och arter.

2966
1648
Hoggaforfan:
Hazel skrev:
Hur går ni till väga när ni ska köpa reptil, och har flera individer att välja mellan? (Speciellt på mässor där betänke-tiden är knapp?)

Jag tänker skaffa mig en landsköldpadda, men tänker att grundprinciperna för att välja individ gäller alla släkten, familjer och arter.

Köpa djur är alltid ett lotteri då stress vid flytt kan ta död på även ett friskt djur men man tar den man tycker ser friskast ut. Sköldpaddor är nog lite tacksamma då skalen avslöjar hur derans liva har varit till viss del, felaktigt ljus, kost och levnadsmiljö under längre tid syns. Ögonen kan också avslöja en del, se till att ögonen är öppna och ser friska ut.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild