Microgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

95
35
uzaan:
Någon som har eller har haft sådana? Jag är intresserad av att skaffa men vill veta lite mer om dem först. =) 

270
80
Mjos:

Finns skötselråd  om Tropiocolotes tripolitanus här på sidan. Lyckades inte klistra in länken men sök under skötselråd-fliken. 
Själv har jag T. nattereri som jag skaffade på mässan i lördags :P 

95
35
uzaan:
Mjos skrev:
Finns skötselråd  om Tropiocolotes tripolitanus här på sidan. Lyckades inte klistra in länken men sök under skötselråd-fliken. 
Själv har jag T. nattereri som jag skaffade på mässan i lördags :P 

Tack. Tänkte ju inte på att kolla latinska namnet...

459
138
Pakke:
uzaan skrev:

Tack. Tänkte ju inte på att kolla latinska namnet...

Nej, det är vetenskapligt namn. Inte latinska namnet. :)

201
114
Linkanw94:
Jag hade en grupp Tropiocolotes tripolitanus för länge sedan riktigt fina små ödlor :)

18
10
emanu88:
Hej,

Jag har tre stycken Tropiocolotes tripolitanus. Direkt det blir mörkt så kommer mina fram och ska jaga mat. Som sagt så är de ganska småa och väldigt snabba ödlor så det är inget att hantera. Mat i lämplig storlek till dem är bananflugor och nyfödda syrsor. En bananfluga tar de säkert tre till fyra tuggor innan de får in den i munnen :)

179
47
Reptilmannen2002:
uzaan skrev:
Någon som har eller har haft sådana? Jag är intresserad av att skaffa men vill veta lite mer om dem först. =) 

Hökarängen zoo verkar har fått in nu om det fortfarande är intresserad.

1
0
Robban_hag:
Sonen är inne på att köpa en sådan. Det är hans första ödla. Funkar det?

95
35
uzaan:
emanu88 skrev:
Hej,

Jag har tre stycken Tropiocolotes tripolitanus. Direkt det blir mörkt så kommer mina fram och ska jaga mat. Som sagt så är de ganska småa och väldigt snabba ödlor så det är inget att hantera. Mat i lämplig storlek till dem är bananflugor och nyfödda syrsor. En bananfluga tar de säkert tre till fyra tuggor innan de får in den i munnen :)

Är nyfödda kackerlackor för stora för dem? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild