Reptilklinik i Örebro-området?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
Maja96:

Jag har inte köpt en leopardgecko än, utan jag håller fortfarande på med research.

Jag mailade min lokala Evidensiaklinik och frågade om de tar emot reptiler, det gör de tyvärr inte utan hänvisade till en klinik i Roslagstull, vilket tar 2-3 timmar med buss (och kostar 600kr).

Ska jag börja leta efter busstider, åka 2-3 timmar, åka till kliniken och sen hoppas på att den fortfarande lever?!

Är det någon som vet om det finns en klinik nära Örebro som tar emot reptiler?

Jag vet inte vad jag ska göra om det skulle hända något, eller vilka sjukdomar som kräver akutvård.

Tycker att man ska kunna ta emot alla sorters sällskapdjur överallt. :(

388
460
australis66:
Maja96 skrev:
Jag har inte köpt en leopardgecko än, utan jag håller fortfarande på med research.

Jag mailade min lokala Evidensiaklinik och frågade om de tar emot reptiler, det gör de tyvärr inte utan hänvisade till en klinik i Roslagstull, vilket tar 2-3 timmar med buss (och kostar 600kr).

Ska jag börja leta efter busstider, åka 2-3 timmar, åka till kliniken och sen hoppas på att den fortfarande lever?!

Jag vet inte vad jag ska göra om det skulle hända något, eller vilka sjukdomar som kräver akutvård.

Reptiler är inga sällskapsdjur :)

9
2
Mviridis:
Python88 skrev:

Vad tycker du ditt inlägg gav till denna tråd?

Maja96 skrev:

Tyvärr så är det närmaste sthlm. 

354
269
Animallover_1984:
Python88 skrev:

Inte för att det egentligen har med tråden att göra, men jo de är faktiskt sällskapsdjur. Sällskapsdjur är djur som bara är för människans sällskap och nöje dvs. dit räknas även reptiler. Reptiler används ju inte inom t.ex. produktion eller dylikt, alltså är de per definition just sällskapsdjur. Sällskapsdjur behöver inte vara domesticerade djur såsom hund eller katt. Akvariefiskar är t.ex. också sällskapsdjur. 

www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%C3%A5ng/s%C3%A4llskapsdjur

Mvh/Animallover_1984

459
138
Pakke:
Animallover_1984 skrev:

Inte för att det egentligen har med tråden att göra, men jo de är faktiskt sällskapsdjur. Sällskapsdjur är djur som bara är för människans sällskap och nöje dvs. dit räknas även reptiler. Reptiler används ju inte inom t.ex. produktion eller dylikt, alltså är de per definition just sällskapsdjur. Sällskapsdjur behöver inte vara domesticerade djur såsom hund eller katt. Akvariefiskar är t.ex. också sällskapsdjur. 

www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%C3%A5ng/s%C3%A4llskapsdjur

Mvh/Animallover_1984

Ja, exakt. Det gör rummet mer levande så länge "sällskapdjur" finns där att titta på vad de gör vilket är mer levande och spännande. I rummet utan sällskapdjur gör det är bara tomt.

Som man kommer in varjsdagrum och säger ojdå vad vacker rummet du har... Sen ord nämnas inte mer. Men med sällskapdjur då nämnas det ännu mera och intressanta. Har upplevt med det. :)

459
138
Pakke:
Mestals av barn och tonåringar som facineras mest av sällskapdjur i varjsdagrum. Även vuxna gör det med.

1
0
caiman:
Veterinär Bra zoo tar imot reptiler.019-138892
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild