Berätta lite om dina djur!!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
6
reutan:
Tänkte att man kan skapa en tråd där man berättar om sina djur, har i nu läget inga bilder men kommer snart. Så dom arterna jag håller är leopardgecko, ögonfransar, aftgecko och kungspyton. Så vi börjar med mina leopardgecko, har i nuläget 4 då jag har trappat ner lite hade runt 10 ödlor förut så ja. IAF min första leopardgecko köpte jag för länge sedan på en mässa har glömt bort vilken, hon heter Alice och har lagt ägg förut, 3 av 4 ägg kläcktes 2 av ungarna dog som små och en (Bellan) dog för några månader sedan. Pappan till ungarna var Skalman, han är en super tangerine albino som är ca 4 år. Dom två bor just nu tillsammans i ett terrarium på mitt rum. Mina andra två, som inte har namn än, är mina tangelo leopardgecko. Så min första och enda ögonfransgecko köpte jag på Solvallamässan 2016/17, h*n är som fire up väldigt ljus och som firedown mer orangegrå. På samma mässa köpte jag min tjocksvansgecko, vilket var lite av ett impulsköp som jag absolut inte ångrar. Mitt nyaste djur var min kungspytonhona i morfen "butter spinner blast". Har haft henne i 5-6 månader kanske. Inget tjafs och om en sån här tråd redan finns så skriv det.

M.V.H Elias

61
26
HerptilLasse:
I nu läget har jag 2 leopardgecko; Mango och Zinni. Mango är en hona och Zinni är en hane, båda är ett år gamla. Är inte fullt säker på morf, men tror att det är superhypo på båda. Bild 1 Mango bild 2 Zinni

Medlem i GHF
3136
1744
EmanuelKarl:
Skaffade en ögonfransgecko för 2,5 år sedan. Trevlig en, och det fäljde med en dubiaodling med så jag ville skaffa fler insekter, för jag tyckte dom var roliga så det blev en bönsyrsa. Bönsyrsan dog för runt 1,5 år sedan. Sommaren 2016 hade jag en del del. Några spökskräckor (Extatosoma tiaratum) som tyvärr dog, en ny bönsyrsa som också dog eftersom de inte lever sålänge, en stor kackerlacka (Gromphadorhina oblongonata). Sedan på hösten 2016 började jag på riktigt och skaffade mig 2 bönsyrsor till (hane och hona, försökte para dom men honan käkade dock upp hanen innan han hann para sig med henne), flera Gromphadorhina, Elliptorhina javanica (annan häftg kackerlacka) och lite till. Har för tillfället en Rhombodera basalis (en bönsyrsa), några gigantiska vandrande pinnar (Dipherodes gigantea), 4 arter kackerlackor (dubia, e.javanica, döskallekackerlacka, och Lucihormetica subcincta), har kvar mig ögonfransgecko och har även börjat med fågelspindlar och har i dagsläget 3 st (A.geniculata, A.seemanni, B.albopilosum). Fågelspindlarna är de roligaste djuren jag haft hittills. Ska även på Expo Väst i helgen och har bokat en Chromatopelma cyaneopubescens (en fågelspindel som är orange och blå) och min första skorpion (Pandinus cavimanus).

20
4
Carrotty93:

Söta bilder :) 

Jag har för tillfället lite olika djur. Men värt att nämna här är nog mina nyaste familjemedlemmar.

En Achatina Achatina och en Archachatina marginata ovum. Achantina är cirka 5 månader gammal och ovum är cirka 3 månader, så dom är bara småttingar ännu :) Förutom det så har jag hund,katt och häst. Ska lite längre fram skaffa ödla (blåtungad skink troligen)

Just nu bor dom i ett 54L akvarium, men ska flytta över till 375L akvarium så fort sista sakerna kommer fram.
Bild 1 : Matvrak (Achatina Achatina)
Bild 2 : Rallykalle (Archachatina marginata ovum)
Bild 3 : Nya akvariumet 375L

1159
626
Temla:
Carrotty93 skrev:
Söta bilder :) 

Jag har för tillfället lite olika djur. Men värt att nämna här är nog mina nyaste familjemedlemmar.

En Achatina Achatina och en Archachatina marginata ovum. Achantina är cirka 5 månader gammal och ovum är cirka 3 månader, så dom är bara småttingar ännu :) Förutom det så har jag hund,katt och häst. Ska lite längre fram skaffa ödla (blåtungad skink troligen)

Just nu bor dom i ett 54L akvarium, men ska flytta över till 375L akvarium så fort sista sakerna kommer fram.
Bild 1 : Matvrak (Achatina Achatina)
Bild 2 : Rallykalle (Archachatina marginata ovum)
Bild 3 : Nya akvariumet 375L

Åh vad fint dom har det! :)

7
5
neajarphed:
Har en kungspyton på ca 3 år. Tofu heter han. en pigg och söt filur som tror han är en klätterorm (fast man hör när han ramlar ;) )
Matglad och väldigt bra första reptil 

Har också en katt som bor hos mamma❤️

(kan tyvärr inte lägga in bild av nån anledning??)

2
2
Sagan:
Jag hade ett akvarie som stod tomt alldeles för länge. Så kollade runt lite och fastnade för snäckor och införskaffade mig tre stycken achatina reticulata i våras. De bodde först i en plastback pga transportskäl men har nu fått sitt permanenta boende. Har även införskaffat mig lite gratis städhjälp i form av gråsuggor :)

Har innan haft två vattensköldpaddor - trachemys scripta - som hette Månsken och Marvin.

20
4
Carrotty93:
Temla skrev:

Åh vad fint dom har det! :)

Tack så hjärtligt :) tyvärr lyckades jag få in myror där. Så har fått ta ut allt och startat om på nytt. 

81
104
PanicAttack96:

Började med spindlar för några år sedan, köpte sedan in Majsormar med sambon.

Strax efter Majsormarna skaffade vi en hel drös spindlar, grodor och fler ormar. 

Håller i dagsläget mest Huggormar, med undantag för 1.1 O. t. friesi samt några spindlar.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild