Hjälp, min dvärgskäggagam växer inte!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

31
1
Djurlivet:
Hej min dvärgskäggagam växer inte, jag köpte henne i vintras, då var hon en liten som nu. Där jag köpte henne där har dom en dvärgskäggagam kvar och den är typ fullvuxen, min är lika stor som den var när jag köpte den fast svansen har växt lite! Jag köpte min hos en djuraffär, snälla hjälp varför växer inte min dvärgskäggagam, hoppas ni förstod vad jag menade :)

Medlem i SHF
4049
5101
Jonas_:
Äter den och fungerar normalt? 

Medlem i SHF
945
1182
Flyers90:
Hur ser terrariet ut? Vad har du för belysning? Hur varmt osv har du? Äter den?

31
1
Djurlivet:
Hej den äter 5-3 syrsor varannan dag, den har en värmelampa en uv lampa och någon till, kan skicka bild på terrariumet imorgon:)

Medlem i SHF
4049
5101
Jonas_:

Alla reptiler som äter växer också såklart :) Annars är något mycket galet! 

Det är inte så den redan är fullvuxen och därför inte växer lika mycket? Du har koll på när den är kläckt? 

Frågar ni mig är det betydligt bättre att sina reptiler växer långsamt än snabbt! Växer dom för mycket brukar det påverka livslängden avsevärt, med djur som får för mycket mat alltså. 

Om jag inte missförstår ditt första inlägg så skriver du där att svansen på din ödla vuxit, då förstår jag inte problemet? :) 

31
1
Djurlivet:
Jag tänkte på kroppen för svansen har växt lite och kroppen har inte växt något:)

Medlem i SHF
4049
5101
Jonas_:

Djurlivet skrev:
Jag tänkte på kroppen för svansen har växt lite och kroppen har inte växt något:)

Ja vad bra då både äter och växer den ju :) Jag vet inte exakt vad som gäller med dvärgskäggagam men vet att väldigt många såkallade "dvärg-arter" växer betydligt långsammare än större arter. Det kan ibland ta veckor, månader innan man ser någon förändring på dessa djur. 

Men jag skulle inte varit orolig om den både äter bra och att svansen växer. Kan nästan sätta pengar på att även kroppen växt även om du inte ser det med ögonen :) Svårt när man ser djuren flera gånger varje dag att märka alla gram den lägger på sig. 

31
1
Djurlivet:
Okej tack
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild