Butiker i Göteborg?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2695
2513
anders:
Vilka zoobutiker i Göteborgsområdet tycker ni är värda att besöka som har ett brett sortiment av reptiltillbehör?

412
419
Hadara:
Ingen :P kort och gott. 

22
5
Isabella:
Göteborg Zoologiska. 
Dem har mest tillbehör (ej jätte mycket, men nödvändiga lite lampor, lite skålar sådana saker).  
MEN total Överpris på Allt även djuren med säg att en Stäppvaran hos Herpes och andra butiker tar ca 700-900kr
eller nåt.  
Medans här i Göteborg vill dem ha ca: 1.800 - 2.000kr
En Skäggis unge (normal vanlig färg) tar dem 785-985kr
i Borås ca 200-350kr 
pris exempel är också på gällande tillbehör. 
Säg att man behöver foderdjur som Mjölmaskar
liten plast behållare (lika stor som pizza dressing burk man kan få med sig) mer än hälften är mest utav det (vita...?) ochresten av det någon procent av maskar och mer av ömsning skin (räkna med att få med sig döda maskar med)
en burk hos dem kostar 40-50kr.  
Butiken är i ens värt att besöka  (om man ej är akut behov av det man behöver) med tanke på den dåliga djurhållningen som finns där!!

sällan att det finns frisk tillgång till vatten.  
Deras skålar ser inte ut har blivit rengjorda på flera månader till ett år (hos däggdjuren - kaninerna, fåglarna mm samt hos reptil avd - ormar, ödlor, pinnar mm)

den är inte värd besöket.  
Då åker jag hellre en längre bit som värld vårat/mitt besök med hjälp av en vån som kan köra än mot bensin pengar.  

Den Andra Zoo butiken som skall finnas nära Göteborg är ju i Kungälv, men den jag inte besökt......
det någ ett besök hos dem längre fram...

18
11
Christopher:
Som nämnts ovan finns det väl egentligen inga större reptilaffärer i Göteborgsområdet. Falskogs akvarium utanför Borås har ett relativt stort utbud. Min "lokala" handlare på Kungälvs zoo är trevlig och har ett visst utbud men i övrigt är det lite tunt som sagt. :) 

22
5
Isabella:
Falskogs Akvarium va värt varenda minut och pengarna till en vän som kunde köra mig och min sambo dit. 
Vi fick med oss några fina fiskar, räkor. 
Syskon av arten Leopardsköldpadda.  
Hellre där än här i Göteborg!

Oki.  Så Chris.... Är Kungälvs Zoo lika trevlig och bra butik att besöka som Falskogs Akvarium?

Medlem i GHF
3136
1748
EmanuelKarl:
Håller helt klart med vad gäller falskogs akvarium.  Är där ibland och hjälper till med djurskötsel m.m. 
Riktigt fint.

22
5
Isabella:
Det kan jag hålla med om.  
Djuren är i mycket bättre i hälsan och humör. Hemmen (terrarium och Akvarium) ser alltid städat ut.
Alltid rent samt något färskt till dem små liven.  
Dem 3 ggr vi har vart
där (få minuter innan öppningstiden är) så ser man personalen omsorgsfullt kolla noga hur varje invidid mår(terrarium och akvarium)  ge nytt vatten (gör rent skålarna innan) hemmen görs rent. Det är alltid något dem gör.....
Och butiken och läget är ju helt underbart mysigt.  
Synd att det är så himla lång härifrån, jag hade älskat att få komma dit och hjälpa till frivilligt.   

Jag upplever deras ställe mycket bättre, trevligare omsorgsfullare än här i Göteborg, Hisingen (zoo butiken som ligger nära Toys R Us) 
och Mölndal Centrum. 

39
25
Firegecko:
anders skrev:
Vilka zoobutiker i Göteborgsområdet tycker ni är värda att besöka som har ett brett sortiment av reptiltillbehör?

mölndal zoologiska drivs av en eller två trevliga personer och de har fullt fokus på reotiler och groddjur samt lite fiskar och pytte lite smådjur
deras insekter är bra och superbilliga!
jag som är 14 får super bra hjälp där och alltid lika hjälpsamma!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild