Från mitt stora "källarterrarium"

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

356
177
krypet:

I min källare dyker det upp ett och annat trevligt varje höst. Det är lite mörkt, så bilderna blir inte alltid de bästa tyvärr. I år har vi sett vanlig groda, vanlig padda, mindre och större vattensalamanader. Bilderna är på större vattensalamander och vanlig padda. Salamandrarna brukar hitta ut själva, men paddan var så stor att den behövde hjälp att hitta ut.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Kul att se så många olika svenska amfibier. Vanlig groda och padda är rätt vanligt att se. Större och mindre vattensalamandrar är lite ovanligare. Du borde sätta upp en damm de kan leka i (om du nu inte redan har en) ;)

356
177
krypet:

Jag funderar på att gräva en damm, men då blir det en stor damm som ska fungera som liten badplats till familjen med, så det är en rätt stor inventering.

Jag tror de vandrar ner och leker vid den ordentligt blöta myren/igenväxande sjön 3-4oo meter från huset. När grodleken är igång så hörs det tydligt upp till huset... så för deras skull behövs nog inte dammen. Däremot skulle jag själv uppskatta både små simturer och alla djur i dammen!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild