Färg till bergsbakgrund. Hjälp!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
elina_191:
Hej! 
Jag har kollat runt överallt och även kollat olika trådar.
Jag håller på och bygger en bergsbakgrund till mitt nya terrarium där min dvärgskäggagam ska få bo. 
Jag har använt mig utav frigolit för att göra bakgrunden och haft på husfix över det. Jag ska lägga ett lager till nu med husfix sen är terrariet klart och då är det bara färgen kvar.

Min fråga är nu.. Vad för färg ska man använda?
Jag vet att de ska vara giftfritt och även vattentåligt. Är starkt inne på att använda mig utav hobbylackfärg. Är det ett smart val?
Färgerna jag har tänkt att de ska va är svart, mörkbrun/rödbrun, kanske lite grått och även halvblankt.

Kom gärna med idéer, även länkar på färger och vart man kan köpa de bästa!

Tack på förhand! :) 

38
26
Hazel:
En hel del verkar använda sig av cement!

5
0
elina_191:
Hazel skrev:
En hel del verkar använda sig av cement!

Jo de vet jag, men även en hel del som använder sig utav husfix!

184
218
Kristian_F:
elina_191 skrev:
Hej! 
Jag har kollat runt överallt och även kollat olika trådar.
Jag håller på och bygger en bergsbakgrund till mitt nya terrarium där min dvärgskäggagam ska få bo. 
Jag har använt mig utav frigolit för att göra bakgrunden och haft på husfix över det. Jag ska lägga ett lager till nu med husfix sen är terrariet klart och då är det bara färgen kvar.

Min fråga är nu.. Vad för färg ska man använda?
Jag vet att de ska vara giftfritt och även vattentåligt. Är starkt inne på att använda mig utav hobbylackfärg. Är det ett smart val?
Färgerna jag har tänkt att de ska va är svart, mörkbrun/rödbrun, kanske lite grått och även halvblankt.

Kom gärna med idéer, även länkar på färger och vart man kan köpa de bästa!

Tack på förhand! :) 

Jag köpte akrylfärg på Bauhaus. Späd med vatten för att få fina nyansövergångar, blanda färgerna för att få mer "liv". Jag körde Svart, vit, brun och gul.
Jag körde denna tekniken med bra resultat: www.youtube.com/watch?v=4m-y-Gy5KDQ&t=
Såhär blev mitt: www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=6341&p=1

Öva på en testbit först!!

5
0
elina_191:
Kristian_F skrev:

Jag köpte akrylfärg på Bauhaus. Späd med vatten för att få fina nyansövergångar, blanda färgerna för att få mer "liv". Jag körde Svart, vit, brun och gul.
Jag körde denna tekniken med bra resultat: www.youtube.com/watch?v=4m-y-Gy5KDQ&t=
Såhär blev mitt: www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=6341&p=1

Öva på en testbit först!!

De där såg ju riktigt bra ut! :)
Har kollar lite och funderar på om jag skulle köpa den här sorten:

m.hobbex.se/sv/artiklar/faskolor-basic-brun-mork.html

Medlem i SHF
946
1183
Flyers90:
Akrylfärg från panduro körde jag på. Var riktigt enkelt att använda de. 

Här kan du se mitt resultat :
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=5714
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild