Sätta ihop skäggagamer!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

30
1
StewGunnar:

hej!
det är så att vi har fått frågan om att ta över en gammal skäggagamshona på hela 9 år. Jag har en hane på ca 5 år. Finns det en chans att dem här två kan vänja sig med varan? Vet att vissa absolut inte går ihop. Men ev att jag har honan på en testvecka? Och såklart låter dem träffas på en neutral platts.
kram
mira

1159
626
Temla:
Hanar tillsammans med honor blir ofta väldigt stressande för båda. Honan kommer inte får vara ifred och hanen kommer stressa upp sig hela tiden och vara på honan. Inge bra. Du kan ha en hane och en hona om du har två terrarium och dom inte behöver se varandra hela tiden. Tänk också på att dom kommer para sig och honan kommer få lägga massor med ägg flera gånger om året. Det är mycket slitsamt för henne. 

Medlem i SHF
4047
5100
Jonas_:

Håller med Temla. Jag skulle absolut rekommendera separata terrarium till reptiler av olika kön. Det är nästan alltid en individ som får en mycket jobbig tillvaro :/ 

Dessutom är dom solitära och har absolut inget behov av sällskap, dom brukar trivas betydligt bättre ensamma :) Gäller dom flesta reptiler faktiskt. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild