Jungrfrugecko ägg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
16
linisgirl84:
Hej! 
Min jungfru gecko har lagt ägg i terrariet kan ungarna smita ut ur terrariet som är ett exoterra då dom kläcks? 
Hur ska jag göra??
Mvh Lina

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:
Är det ett exo-terra så kan de säkert smita ut. Jag upplever att exo-terras terrarium inte är speciellt täta utan det finns en hel del utrymme för djur att krypa ut, framförallt längst bak i toppen där kablage ska igenom.
Jag hade nog försökt byta till helglas.

Det du kan göra, beroende på var äggen sitter är att antingen flytta dem till ett mer tätt terrarium alternativt att du tejpar fast en behållare runt äggen så att ungen hålls i denna efter att de kläcks och kan sedan flyttas.

459
138
Pakke:
anders skrev:
Är det ett exo-terra så kan de säkert smita ut. Jag upplever att exo-terras terrarium inte är speciellt täta utan det finns en hel del utrymme för djur att krypa ut, framförallt längst bak i toppen där kablage ska igenom.
Jag hade nog försökt byta till helglas.

Det du kan göra, beroende på var äggen sitter är att antingen flytta dem till ett mer tätt terrarium alternativt att du tejpar fast en behållare runt äggen så att ungen hålls i denna efter att de kläcks och kan sedan flyttas.

Håller helt med Anders. Att ha adult i exoterra är inga problem. Men ungar är mycket små och kommer kunna krypa ut ur exoterra som Anders säger. Så helglas rekommenderas. :)

28
16
linisgirl84:
Äggen sitter så man inte kan nå dom tyvärr
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild