Hej! Har ett par frågor ang skäggagmer, har tagit över en skäggagam som jag misstänker inte blivit skött som den ska.
Jag vet inte riktigt hur gammal den är men enligt de som hade den innan är den mellan 8-12 månader gammal, men hon är inte alls stor, kanske ~30 cm inkl svansen, är detta för att hon inte fått tillräckligt med mat? Hur ska jag göra isåfall? Jag var inne och tittade på hur man ska mata dom i olika åldrar, och vad jag kunde se så ska man mata en 10 månaders (tog 10 för det är mellan 8 och 12) 1 gång om dagen med syrsor/zophobas, men eftersom att hon inte växt som hon ska är det rätt av mig att ge mer föda då, precis som man ger en yngre skäggagam? (upp till tre gånger om dagen tyckte jag det stod).
Är jätterädd att hon kanske "stannat" i växten nu eftersom att hon kanske är upp mot 1 år gammal men inte fått rätt föda i sig .. Så jag tänkte att jag frågar här eftersom jag fått bra svar av er innan!
Fråga nummer två, vilket är bäst att mata med om man vill att hon ska "tjocka till sig", syrsor eller zophobas? Vill få i henne så mycket näring som bara möjligt nu!
Tredje frågan, var och köpte nytt tillskott idag och det heter "Vitamin-/ Mineralstoffkomplex (2:1)" av märket "Trixie", han i affären sa att det är en blanding av både kalk och vitaminer så jag behöver inte köpa båda delarna, men när jag läser på burken blir jag inte klok på det, är det verkligen allt jag behöver i denna burken?
Tror det är denna jag köpt: www.trixie.de/heimtierbedarf/de/shop/Terraristik/FutterMineralstoffe/FutterMineralstoffe2/Vitamin-Mineralstoffkomplex/?card=1236
Kom på en annan sak också, sitter och ska beställa en ny UV lampa, så såg jag att 'Solar Glo' lampan är en värme och UV lampa kombinerat i samma, tyckte det lät bra och funderar på att köpa en 80W eller 125W, vad anser ni om dessa? Bra/dåliga?
Tack på förhand! :)