Skäggis klättrar på bakgrund?!?!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

43
7
smulan_gazelle1305:
Hej!
Fick en ny dvärgskäggagam idag. Är lite orolig.

Den klättrar på bakgrunden i mitt terrarium. Det slutar med att den antingen sitter där i timmar. Eller så försöker den klättra upp till värmelampan och ramlar ner, eller så klättrar den upp högt och ramlar.
Innan blev den rädd för sin spegelbild så fick sätta upp papper där.. 

Trodde att den kanske ville högre upp och sola, så jag satte en "träbit" där och den har suttit på den en gång. Sen klättrade den upp till värmelampan igen och ramlade..

Har en värmelampa i en keramisk lamphållare åvanför terrariet (den ligger åvanpå nätet där).

Hoppas någon kan hjälpa mig, vill inte att den skadar sig eller blir brännskadad..

412
420
Hadara:
Kan du lägga upp en bild på hela terrariumet så man får en bild av det hela :) ? 

43
7
smulan_gazelle1305:
Hadara skrev:
Kan du lägga upp en bild på hela terrariumet så man får en bild av det hela :) ? 

tog bort bakgrunden och tejpade på det på utsidan istället! Den kröp liksom in under bakgrunden och fastnade så jag fick ta ut bakgrunden och då bestämde jag min för att ta bort den..  Det är bättre nu! :)

293
354
Dynamitella:

smulan_gazelle1305 skrev:

tog bort bakgrunden och tejpade på det på utsidan istället! Den kröp liksom in under bakgrunden och fastnade så jag fick ta ut bakgrunden och då bestämde jag min för att ta bort den..  Det är bättre nu! :)

En bild är ändå superbra :) I början är det ibland lite grejer man kan fixa till så ödlan får det optimalt. 

1159
627
Temla:
Om den hela tiden försöker ta sig upp till värmelampan så kanske du har för kallt på solplatsen? Har du bra med klättermöjligheter i terrariet? Skäggagamer gillar att sitta högt (speciellt när dom solar) och klättra. Som andra sagt, lägg upp en bild på terrariet så du kan få bästa hjälp.

43
7
smulan_gazelle1305:
Temla skrev:
Om den hela tiden försöker ta sig upp till värmelampan så kanske du har för kallt på solplatsen? Har du bra med klättermöjligheter i terrariet? Skäggagamer gillar att sitta högt (speciellt när dom solar) och klättra. Som andra sagt, lägg upp en bild på terrariet så du kan få bästa hjälp.

har 40*C på solplatsen i terrariet.
Har en mac och en samsung mobil så kan nt överföra bilder.
Men det är 70x60?x45 så det är ganska högt.
Har en stengrotta som jag satt en rot över så h*n skulle få komma högre upp om h*n ville.
På kalla sidan finns en gnagarbro som min förra skäggis älskade så jag köpte en ny till denna och h*n verkar också tycka om den.
Det finns också fler rötter, pinnar och "klätterträd" i terrariet. 

1159
627
Temla:

har 40*C på solplatsen i terrariet.
Har en mac och en samsung mobil så kan nt överföra bilder.
Men det är 70x60?x45 så det är ganska högt.
Har en stengrotta som jag satt en rot över så h*n skulle få komma högre upp om h*n ville.
På kalla sidan finns en gnagarbro som min förra skäggis älskade så jag köpte en ny till denna och h*n verkar också tycka om den.
Det finns också fler rötter, pinnar och "klätterträd" i terrariet. 

OK :) Ja... mina skäggisar klättrade alltid på bakgrunderna tills dom blev för stora och tunga. skratt

43
7
smulan_gazelle1305:
Temla skrev:

OK :) Ja... mina skäggisar klättrade alltid på bakgrunderna tills dom blev för stora och tunga. skratt

Okej, haha. Då kanske jag kan lägga tillbaka den när h*n är vuxen! Tack! :)

93
49
Majjen13:

Okej, haha. Då kanske jag kan lägga tillbaka den när h*n är vuxen! Tack! :)

Nja! Ditt terrarium är 0,36 kvm och passar en ödla på max 20 cm, dessa kan bli 55 cm långa och då måste ditt terrarium vara på minst 1,8 kvm. T ex 180 cm långt och 100 cm brett.

Medlem i SHF
4051
5105
Jonas_:

Majjen13 skrev:

Nja! Ditt terrarium är 0,36 kvm och passar en ödla på max 20 cm, dessa kan bli 55 cm långa och då måste ditt terrarium vara på minst 1,8 kvm. T ex 180 cm långt och 100 cm brett.

Pog­ona hen­ry­law­soni brukar bli 25-30 cm. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild