Ödla för terrarium med vatten

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

33
2
_DamnIt:
Hej! 
Jag har tänkt skaffa ett medelstort terrarium (inte bestämt storlek än) till någon form av gecko. 
Jag kommer vilja ha ett ganska stort vattenfall, en damm över en del av bottnen för att ha lite fisk i den, sen resterande är öppet för förslag. Föredrar lite mer regnskogstema över det hela, men får ju självklart anpassas efter djuret. 

Tanken är 1 - 2 ödlor, arten ska va någon form av gecko, eventuellt annan art som är ganska lättskött (familjen är ny på ödlor) och kan trivas i dessa typer av terrarium. 

Så, vad rekommenderar ni? 

334
290
LobsterPie:
Någon Phelsuma. P. grandis och P. laticauda brukar man kunna hitta rätt lätt lite överallt.

33
2
_DamnIt:
LobsterPie skrev:
Någon Phelsuma. P. grandis och P. laticauda brukar man kunna hitta rätt lätt lite överallt.

P. laticauda såg väldigt fin ut, och verkar tilltala resten av familjen också, så blir nog att kolla upp dom. 

Kolla lite terrarier, mat m.m. :) 

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
_DamnIt skrev:

P. laticauda såg väldigt fin ut, och verkar tilltala resten av familjen också, så blir nog att kolla upp dom. 

Kolla lite terrarier, mat m.m. :) 

Dessa är relativt skygga och väldigt snabba så att du vet 

33
2
_DamnIt:
tenebrosa skrev:

Dessa är relativt skygga och väldigt snabba så att du vet 

Det har jag sett, men otroligt fina. Är Grandis bättre som sällskap, eller? 

234
50
costanza:
Tribolonotus gracilis kan möjligtvis fungera

33
2
_DamnIt:
costanza skrev:
Tribolonotus gracilis kan möjligtvis fungera

Den kommer nog skrämma slag på barnen... Men får nog bli Laticauda, och helt enkelt värma upp inför en vattenagam. :) 

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
_DamnIt skrev:

Det har jag sett, men otroligt fina. Är Grandis bättre som sällskap, eller? 

Beror helt på, jag har en hona som är rätt rädd av sig och en hane som kommer fram till rutan när man öppnar terrariet. Men dom har väldigt känslig hud så det är inga ödlor man tar i.

33
2
_DamnIt:
tenebrosa skrev:

Beror helt på, jag har en hona som är rätt rädd av sig och en hane som kommer fram till rutan när man öppnar terrariet. Men dom har väldigt känslig hud så det är inga ödlor man tar i.

Aha, men då håller jag kvar vid mina planer, och helt enkelt har detta som ett trevligt tillskott i hushållet, och värmer upp inför min vattenagam. :) 

196
268
NickeJ89:
_DamnIt skrev:

Aha, men då håller jag kvar vid mina planer, och helt enkelt har detta som ett trevligt tillskott i hushållet, och värmer upp inför min vattenagam. :) 

Tänk på att en fullvuxen Physignathus cocincinus kräver minst 2,1 m2 bottenyta och 1,4 meter högt!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild