Termostat till två terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Nummer5:
Jag och sambon ska skaffa leosar i mitten av september och håller på att ställa iordning två terraarium.
Vi har köpt två värmemattor men glömde bort termostater.. Vad för sort ska man köpa? Finns det termostater som funkar till två terrarium så vi kan köra på samma? 
Tacksam för svar!

Medlem i SkHF
1043
1174
NellyNiklas:
Det finns termostat som du kan koppla flera värmekällor till, men de MÅSTE vara av samma typ och effekt. På så vis styr termostaten båda värmemattorna utefter den input termostaten får av den ena mattan. 

Jag har dock inte något fabrikat att rekommendera då jag inte har använt dem själv.

/Niklas

376
359
a6lex:

Nummer5 skrev:
Jag och sambon ska skaffa leosar i mitten av september och håller på att ställa iordning två terraarium.
Vi har köpt två värmemattor men glömde bort termostater.. Vad för sort ska man köpa? Finns det termostater som funkar till två terrarium så vi kan köra på samma? 
Tacksam för svar!

Microclimate HH6 kan köra 2 terrarier. Att köra 2 terrarier med 1 sensor är INTE att rekomendera.

www.microclimate.co.uk/h-series/hh6/

Medlem i SkHF
1043
1174
NellyNiklas:
a6lex skrev:

Microclimate HH6 kan köra 2 terrarier. Att köra 2 terrarier med 1 sensor är INTE att rekomendera.

www.microclimate.co.uk/h-series/hh6/

Hur så? Om bägge burarna har liknande djur och inredda på liknande vis och därmed skapar liknande klimat, varför skulle det inte vara rekommenderat?

/Niklas

376
359
a6lex:
nelly skrev:

Hur så? Om bägge burarna har liknande djur och inredda på liknande vis och därmed skapar liknande klimat, varför skulle det inte vara rekommenderat?

/Niklas

Kan skilja i värme på lampor, nån växt skuggar mer i ena terrariet. De kan stå mot olika väggar som är olika varmt. Luften strömmar olika i de olika terrarierna. I så fall är det bättre att använda en värmematta på timer.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild