Leopardgecko har inte ätit på JÄTTELÄNGE!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

59
7
Woolf74:
Jag är jätteorolig över min leopard :/ har inte sett henne äta något, utom en mjölmask jag handmatade henne med, sen i kanske april/maj. Jag vet inte vad som kan vara fel? 

Hon gräver runt mycket, vilket hon började med nu när hon slutade äta. Jag har trott att hon ska lägga ägg men hon gör aldrig det. Men slutar de verkligen äta så länge? Hon är bara lite över ett år. Svansen är en aning tjock och hon väger 48 gram! Hon vägde i början av året runt 55g!

Vad är det för fel på henne? Eller beter de sig så här?
mvh

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2699
2519
anders:
Är det något i miljön som ändrats? Har du provat att mäta med olika saker?

59
7
Woolf74:
anders skrev:
Är det något i miljön som ändrats? Har du provat att mäta med olika saker?

Jag flyttade henne till ett lite mindre terrarium i Början på året, då åt hon fortfarande :/ sen skaffade jag en hona och hane, det var då det började. Fast honan som är ca 6-7 år har ätit och lagt ägg helt problemfritt. Kan ödlorna ha något med det här stt göra??

Mäta? Jag antar du menar mata?? Jag har erbjudit henne dubia, mjölmask, zophobas och även provat med waxmott vilket hon inte vill äta. Hon ser bytet klart och tydligt, Nuddar nästan nosen vid det och sen går iväg :/

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2699
2519
anders:
Woolf74 skrev:

Jag flyttade henne till ett lite mindre terrarium i Början på året, då åt hon fortfarande :/ sen skaffade jag en hona och hane, det var då det började. Fast honan som är ca 6-7 år har ätit och lagt ägg helt problemfritt. Kan ödlorna ha något med det här stt göra??

Mäta? Jag antar du menar mata?? Jag har erbjudit henne dubia, mjölmask, zophobas och även provat med waxmott vilket hon inte vill äta. Hon ser bytet klart och tydligt, Nuddar nästan nosen vid det och sen går iväg :/

Japp, menade mata. Telefonen som "rättar" fel. 
Har du infört andra individer i terrariet så kan det helt klart påverka hur ödlan mår och hur benägen till att äta den är.

59
7
Woolf74:
anders skrev:

Japp, menade mata. Telefonen som "rättar" fel. 
Har du infört andra individer i terrariet så kan det helt klart påverka hur ödlan mår och hur benägen till att äta den är.

De bor i varsitt! :)

150
90
HameFall:
Är det temperaturskillnader i det nya terrariet? När jag flyttade till ny lägenhet för många år sedan gick min skäggagam i dvala för det blev något svalare :)

59
7
Woolf74:
HameFall skrev:
Är det temperaturskillnader i det nya terrariet? När jag flyttade till ny lägenhet för många år sedan gick min skäggagam i dvala för det blev något svalare :)

Det är runt 30-31C på varma sidan och rumstemp på resten :) vilket det alltid varit :/

59
7
Woolf74:
HON ÄTER NU! Så allt är bra! :D

150
90
HameFall:
Woolf74 skrev:
HON ÄTER NU! Så allt är bra! :D

Gjorde du något speciellt för att då henne att äta eller blev hon bara hungrig nog? :)

59
7
Woolf74:
HameFall skrev:

Gjorde du något speciellt för att då henne att äta eller blev hon bara hungrig nog? :)

Antar hon blev hungrig för jag hittade en liten klutt i sidan av terrariumet och sen här om dagen köpte jag ett 80x40x40 terrarium till henne och gjorde ordning :) sen pluppade jag ner en zophobas och hon slukade den på en gång! :D
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild