Ödlor från varmt klimat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

15
0
Hampon01:
Letar efter ödlor som kommer från varmare klimat och behöver en kallsida på ca27-30Grader. Bomba med förslag om ni har några! Har redan Leopardgeckos och Skäggagam. Tack. 

Medlem i SkHF
1073
1220
NellyNiklas:
I detta fallet, enligt de "riktlinjer" du satt upp är det nästan lättare att söka via land/kontinent eller geografiskt område. Du har ju allt från ekvatorn och söder att leka med i princip.

Några förslag som ligger mig varmt om hjärtat eller är hyfsat aktuella för mig just nu:

Daggecko-varianterna
Kragagam
De mindre varanerna från Australien
Australienska geckos
Vattenagamer
Central Blåtungad skink (den är nog ganska ovanlig inom hobbyn)

102
100
jonnyake:
nelly skrev:
I detta fallet, enligt de "riktlinjer" du satt upp är det nästan lättare att söka via land/kontinent eller geografiskt område. Du har ju allt från ekvatorn och söder att leka med i princip.

Några förslag som ligger mig varmt om hjärtat eller är hyfsat aktuella för mig just nu:

Daggecko-varianterna
Kragagam
De mindre varanerna från Australien
Australienska geckos
Vattenagamer
Central Blåtungad skink (den är nog ganska ovanlig inom hobbyn)

Jag tycker inte att man ska ha någon av Daggecko-arterna i ett terrarium med en kallsida som ligger på 27-30 grader.

Jag tror mer på någon ökenlevande art, men mina kunskaper om sådana är för liten för att nämna någon mer specifik art.

165
186
denka:
Lacerta viriidis
lr timon lepidus

Medlem i SkHF
1073
1220
NellyNiklas:
jonnyake skrev:

Jag tycker inte att man ska ha någon av Daggecko-arterna i ett terrarium med en kallsida som ligger på 27-30 grader.

Jag tror mer på någon ökenlevande art, men mina kunskaper om sådana är för liten för att nämna någon mer specifik art.

Stämmer. Jag missade ordet "kallsida". 

43
7
smulan_gazelle1305:
Dabbagam, vattenagam, varaner (finns många olika slags varaner), 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild