Jungfrugecko bra första ödla?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

11
9
SandGustav:
Så om det går som jag önskar:
vad skulle det kosta och hur bör jag göra om eller när jag åker bort ett par dagar?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
SandGustav skrev:
Så om det går som jag önskar:
vad skulle det kosta och hur bör jag göra om eller när jag åker bort ett par dagar?

Hur du vill ha ditt terrarium får du ju räkna på sjäv beroende på hur du vill ha det. Lampor ev uppvärmning om du har dom i ett kallt rum, inredning osv Vilket terrarium du vill ha och vilken typ av belysning. Har man grejer hemma så kanske det inte blir så dyrt men ska du köpa allt och du vill köpa allt färdigt med bakgrunder, växter, regnsystem , hygrometrar, termometrar, timers och allt finns i olika prisklasser. 
Och hur du gör när du åkerbort är ju ett problem du får lösa med någon som ser efter dom eller så.
Att inte ha bråttom och kolla priser och läsa på är det bästa du kan göra. 

11
9
SandGustav:
tenebrosa skrev:

Hur du vill ha ditt terrarium får du ju räkna på sjäv beroende på hur du vill ha det. Lampor ev uppvärmning om du har dom i ett kallt rum, inredning osv Vilket terrarium du vill ha och vilken typ av belysning. Har man grejer hemma så kanske det inte blir så dyrt men ska du köpa allt och du vill köpa allt färdigt med bakgrunder, växter, regnsystem , hygrometrar, termometrar, timers och allt finns i olika prisklasser. 
Och hur du gör när du åkerbort är ju ett problem du får lösa med någon som ser efter dom eller så.
Att inte ha bråttom och kolla priser och läsa på är det bästa du kan göra.

Ok ok jag har kollat på allt förutom belysning och värme.
Är det bra för ödlan med en bakgrund eller är det bara för att det ska se "snyggt" ut?
Vad för värme är bra/bäst och vad kostar det?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
SandGustav skrev:

Ok ok jag har kollat på allt förutom belysning och värme.
Är det bra för ödlan med en bakgrund eller är det bara för att det ska se "snyggt" ut?
Vad för värme är bra/bäst och vad kostar det?

Bakgrund är mest för att det ska vara snyggt. Har du den i ett varmt rum så behöver du ingen extra värme. 

11
9
SandGustav:
tenebrosa skrev:

Bakgrund är mest för att det ska vara snyggt. Har du den i ett varmt rum så behöver du ingen extra värme. 

Ok så bakgrund är inte nödvändigt.
Men inför köp av terarium:
vilken höjd är ska man ha och ska man satsa på höjden eller brädden

388
460
australis66:
SandGustav skrev:

Ok så bakgrund är inte nödvändigt.
Men inför köp av terarium:
vilken höjd är ska man ha och ska man satsa på höjden eller brädden

Har du läst skötselrådet här på sidan? 
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=l_lugubris

Här är info om minsta tillåtna yta beroende på hur stora ödlorna är. 
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium&tsub=l80

11
9
SandGustav:
Jag har kollat lite och tror att det kan bli riktigt bra!!! Men jag har hört att man inte ska in vilka växter som helst till terrariet. Vad är det jag ska tänka på då? Har också hört att man ska koka ev sten eller grus. Stämmer det eller vad ska jag tänka på?

En till fråga:
ska man bara hälla ut (exempelvis gråsugorna i terrariet.

11
9
SandGustav:
glömde fråga det men ömsar ödlan? Tappar den svansen? och när blir den könsmogen?

19
10
GustavSand:
Förlåt glömde lösen så jag skapade ett nytt konto

19
10
GustavSand:
Det blev en ögonfrans i slutändan men tack för all hjälp och för att ni orkar lägga ner tid på mig
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild