Orm till 60x45x60 terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
4
Appelsnacka:
Jag har varit inne på orm ett tag nu och var inne på kenyansk sandboa men har nu fått intresse för växter vilket inte funkar med den arten.

Har inte ägt orm innan men för den sakens skull vill jag inte ha majsorm. Tycker regnbågsboa är fin men antar att mitt terrarium är för litet för en sån. Har ni något förslag? Finns det ens någon orm som funkar i mitt terrarium utom kenyansk sandboa?

Tack på förhand.

196
268
NickeJ89:
Appelsnacka skrev:
Jag har varit inne på orm ett tag nu och var inne på kenyansk sandboa men har nu fått intresse för växter vilket inte funkar med den arten.

Har inte ägt orm innan men för den sakens skull vill jag inte ha majsorm. Tycker regnbågsboa är fin men antar att mitt terrarium är för litet för en sån. Har ni något förslag? Finns det ens någon orm som funkar i mitt terrarium utom kenyansk sandboa?

Tack på förhand.

Heterodon nasicus

93
49
Majjen13:
Appelsnacka skrev:

Tack på förhand.

Du får ha en orm som vuxen blir max 1 meter i ditt terrarium!

184
218
Kristian_F:
Kör växter i 60x45x60 terrariet och köp/bygg ett ordentligt terrarium till den arten som du är intresserad av istället. Då får du en art som du vill ha, inte en som "råkar passa". Det är mitt tips och blir nog bäst i slutändan tror jag ;).

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Appelsnacka skrev:

Tack på förhand.

Varför skulle det inte funka med växter till den arten? :) Jag är av uppfattningen att det går att ha levande snygga växter till alla boa & pytonormar. Har jag växter till mina största ormar, några relativt mycket grävande. En Blodpytonhona på +15kg exempelvis. 

Kör växterna i krukor om du inte vill plantera direkt i bottensubstratet? Annars kan du ha väldigt djupt med bottenmaterial till sandboa tycker jag och då tror jag absolut det fungerar att plantera växterna direkt i.. även om jag föredrar att ha mina växter i krukor i terrarierna. Sen får man inreda och gömma krukorna lite snyggt :) 

Annars är nog mitt bästa tips rätt lika Kristians råd.. Bättre att välja en art du verkligen verkligen vill ha istället för att ta någon som passar i terrariet, det tjänar både du och djuret på i längden! Jag tror dessutom att man kan välja bland väldigt många arter och inte bara dom klassiska "nybörjarormarna". Ett begrepp jag inte gillar :) 

Lycka till.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild