Smugglade ormar i chipsrör

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

42
37
baggi:
www.aftonbladet.se/nyheter/a/OVAnE/smugglade-ormar-i-chipsror Förjävligt. men kanske inget nytt direkt tyvär :/

Inget ovanligt kanske men ska bli spännande och följa upp hur många år han får slutligen :)

81
154
Pngtaipan:
Tur ingen blev skadad bara..
erkänner tydligen i förhör
att det var omfattande om man nu kan tro på det Aftonbladet 
förmedlar (brukar behöva tas med en rejäl hink salt)

42
37
baggi:
Pngtaipan skrev:
Tur ingen blev skadad bara..
erkänner tydligen i förhör
att det var omfattande om man nu kan tro på det Aftonbladet 
förmedlar (brukar behöva tas med en rejäl hink salt)

Ja man kan ju garanterat ta det med en nypa salt när det är aftonbladet. Dom saftar ju på men någon sanning brukar det iaf finnas, även om överdriften där dom kan få en spik i foten att framstå som mord eller liknande är deras klirr i kassan. dock tror jag han säkert har tagit in 20 ormar men han vill ju inte direkt säga att dom överlevde och vart dom befinner sig nu. Man kan ju hoppas att han får något år iaf. Och att sverige som kanske inte omfattas av samma problem i den utsträckningen tar efter vad det gäller straff frågan :)

42
37
baggi:
Lägger upp bilder på hur paketeringen såg ut. Inget ovanligt kanske förutom chips burkarna då då.

www.npr.org/sections/thetwo-way/2017/07/26/539527361/king-cobras-in-a-can-deadly-snakes-arrive-in-u-s-shipped-as-potato-chips

81
154
Pngtaipan:
Inte mycket man blir förvånad över numera å andra sidan

42
37
baggi:
Pngtaipan skrev:
Inte mycket man blir förvånad över numera å andra sidan

Nej snart läser man om att någon har en Inlandstaipan uppstoppad i bakdelen :D. Tragikomiskt

81
154
Pngtaipan:
Haha

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Är kungskobror ens såpass ovanliga att de måste smugglas? Jag trodde de föddes upp ganska väl inom hobbyn? Eller rörde det sig om nya lokaliteter? 

2966
1648
Hoggaforfan:
anders skrev:
Är kungskobror ens såpass ovanliga att de måste smugglas? Jag trodde de föddes upp ganska väl inom hobbyn? Eller rörde det sig om nya lokaliteter? 

Billigare att sno i naturen misstänker jag

2966
1648
Hoggaforfan:
baggi skrev:

Nej snart läser man om att någon har en Inlandstaipan uppstoppad i bakdelen :D. Tragikomiskt

YOLO! :-P
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild