Hur ofta ska man ge kalcium till jemenkameleont?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

23
3
Reryd:
Hej!

Jag undrar hur ofta ni ger kalcium tillskott till er jemenkameleont. Alla säger olika och står olika överallt. Är en hona på ca 8 mån. Kör ca 4-5 ggr i veckan och 2 ggr med vitamin. Vad händer om man ger för mkt kalcium? 

1253
476
leedragon:
Reryd skrev:
Hej!

Jag undrar hur ofta ni ger kalcium tillskott till er jemenkameleont. Alla säger olika och står olika överallt. Är en hona på ca 8 mån. Kör ca 4-5 ggr i veckan och 2 ggr med vitamin. Vad händer om man ger för mkt kalcium? 

rent calcium, varje gång du matar. dettar är för att balancera den överskott fosfor jämför med kalcium som finns foderinsekterna.

23
3
Reryd:
leedragon skrev:

rent calcium, varje gång du matar. dettar är för att balancera den överskott fosfor jämför med kalcium som finns foderinsekterna.

Så jag kan inte ge för mkt av kalcium? Vet du med vitamin? Är utan d3. 

1253
476
leedragon:
[quote=Reryd]

nej. rent  Kalcium kan du inte ge mycket av. det är  vattenlösligt. vitaminer är tvärtom iallafal på de fettlösliga. som sagt rent kalcium utan vitaminer eller D3. vid varje matning.

1159
626
Temla:
2 ggr/vecka multivitamin är för ofta. 1 gång var 14:e dag räcker. Det är lätt att överdosera vitaminer vilket kan leda till sjukdom. 
och som tidigare sagts, rent kalcium utan D3 varje matning. 

23
3
Reryd:
leedragon skrev:
[quote=Reryd]

nej. rent  Kalcium kan du inte ge mycket av. det är  vattenlösligt. vitaminer är tvärtom iallafal på de fettlösliga. som sagt rent kalcium utan vitaminer eller D3. vid varje matning.

Temla skrev:
2 ggr/vecka multivitamin är för ofta. 1 gång var 14:e dag räcker. Det är lätt att överdosera vitaminer vilket kan leda till sjukdom. 
och som tidigare sagts, rent kalcium utan D3 varje matning. 

Ok tack då vet jag! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild