Fler Terrarium, en regulator.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
18
Koraks:
Hej!

Detta är mitt allra första inlägg i det här forumet. 
Men jag har smugit runt ganska mycket, ganska länge. :)

Nu till frågeställningen;

Enbart med tanke på eventuella temperaturskillnader i de olika burkarna, tror ni att det är "OK" att använda en regulator till flera, likadana terrarier?

Bakgrund;

Vi har just flyttat och bygger självklart därmed ett rum till reptilerna.
En del burkar bygger vi, och andra är färdiga i glas.

Det är i huvudsak två olika designer av burkar som gäller.
1.      Fristående mindre glasterrarier  som är värmda med en varsin värmelampa.
2.      Staplade träterrarier med klar front som värms med varsin värmematta. Mattan ligger i lådan  under en kakelplatta för att skapa luftspalt. Generellt gäller fyra lådor på höjd med en ställning under som får upp dem från golvet. För frågeställningens skull är lådorna identiska.

Min tanke är att sätta tempgivaren på regulatorn i ett terrarium som står centralt i rummet, och sitter som två eller trea uppifrån i stapeln. Det borde enligt mig skapa en bra medelväg för samtliga lådors yttermiljö. Sedan har jag helt enkelt tänkt sätta in mattorna för t.ex. 10st lådor i samma regulator.

I ett antal terrarium kommer det att gå avelsdjur, det är här jag känner att skillnaden i temperatur kan vara av vikt. 

Maxeffekten för respektive regulator är tagen i åtanke. :)

Frågan är hur stor skillnad det blir på det lägsta terrariet i hörnstapeln, jämför med det högsta mitt i rummet...

//Henrik

8
18
Koraks:

...Och så gör jag grammatikfel i min första rubrik...

Om någon har möjlighet får ni gärna ändra.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild