Är min leopardgecko sjuk?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
ikeahoe:
Hej!

Jag har haft min leopardgecko i lite mer än 5 år. Varje sommar brukar hon lägga 2-4 obefruktade ägg och accepterar därför inte maten som vi ger henne förns ägget/äggen är ute.

I April började jag se hur hennes mage blev tjockare på ena sidan och hennes aptit gick långsamt ner, så jag förstod att hon skulle lägga ägg snart. Men det kom aldrig något ägg. Nu har det gått flera månader och inget ägg har kommit. Hon ligger mest stilla men ibland kan man få i henne en eller två larver. Hennes svans är väldigt smal, precis som hennes armar. Magen är tjock men ryggraden syns.

Är det möjligt att ägget har fastnat? Vad ska jag göra? Hjälp mig!

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
ikeahoe: skrev:
Hej!

Jag har haft min leopardgecko i lite mer än 5 år. Varje sommar brukar hon lägga 2-4 obefruktade ägg och accepterar därför inte maten som vi ger henne förns ägget/äggen är ute.

I April började jag se hur hennes mage blev tjockare på ena sidan och hennes aptit gick långsamt ner, så jag förstod att hon skulle lägga ägg snart. Men det kom aldrig något ägg. Nu har det gått flera månader och inget ägg har kommit. Hon ligger mest stilla men ibland kan man få i henne en eller två larver. Hennes svans är väldigt smal, precis som hennes armar. Magen är tjock men ryggraden syns.

Är det möjligt att ägget har fastnat? Vad ska jag göra? Hjälp mig!

Är du orolig så bör du ju åka till veterinären. 
Och lägg upp en bild så är det ju enklare att säga något 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild