Terrarium till ögonfransgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

44
14
Linus94:

Byggde detta terrarium i dagarna. Tänkte att en relativt ung liten herre ska bo i här. Blev däremot lite fundersam om inredningen passar ögonfransgecko. Tycker det mer liknar någon som grodor bor i. Vad tycker ni?

293
354
Dynamitella:

Inredningen är inte passande för en ögonfransgecko, som du misstänkte. Främst saknar du grenar, men den rosa växten i på roten och bakgrunden är också för vass i mina ögon.

Du behöver 4-6 rejäla grenar som går horisontellt högt upp, och diagonala grenar är ett plus :) Växter som är lite yvigare högre är också bra. Tänk på att det är trädlevande ödlor som bor i trädkronor och buskage med mycket grenar och löv åt alla håll.

44
14
Linus94:
Dynamitella: skrev:
Inredningen är inte passande för en ögonfransgecko, som du misstänkte. Främst saknar du grenar, men den rosa växten i på roten och bakgrunden är också för vass i mina ögon.

Du behöver 4-6 rejäla grenar som går horisontellt högt upp, och diagonala grenar är ett plus :) Växter som är lite yvigare högre är också bra. Tänk på att det är trädlevande ödlor som bor i trädkronor och buskage med mycket grenar och löv åt alla håll.

Det va just det jag tänkte. Får försöka montera något mer att klättra på. Kanske någon typ av lian skulle fungera. 

1275
1725
Falk:
Jag skulle ha satt in grövre fasta grenar

44
14
Linus94:
Dynamitella: skrev:

Falk: skrev:
Jag skulle ha satt in grövre fasta grenar

Åtgärdat :) 

44
14
Linus94:
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild