Ute terrarium/bur

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

23
3
Reryd:
Hej! 

Hur många tar ut sina reptiler för att få riktig sol och värme? Nu menar jag inte ta ut å "gosa" på gräset utan har en trädgård eller altan/balkong osv, med terrarie eller liknande som de får va i under soliga dagar? 

Har ni byggt själva köpt? Vad har ni? Bilder? Har haft min kameleont ute på altanen under uppsikt på växter men nu börjar hon bli för nyfiken och behöver skaffa mig ett terrarium för ute bruk. Vill heller inte behöva sitta och kolla när hon är ute då hon mår bättre av att få va ute sj egentligen.  Ser ju när man går in hur hon är längst upp och "njuter "av solen.

Ni som har terraie ute hur länge får de va ute?
Hur ofta duschar ni reptilerna? 
Hur ofta tar ni ut de under sommaren? 

Sen en fråga för alla. Vad tycker ni om att ens ta ut de? Är det bra för reptilerna eller onödigt? 

Gärna bilder ni som har! 

1244
472
leedragon:

Reryd: skrev:
Hej! 

Hur många tar ut sina reptiler för att få riktig sol och värme? Nu menar jag inte ta ut å "gosa" på gräset utan har en trädgård eller altan/balkong osv, med terrarie eller liknande som de får va i under soliga dagar? 

Har ni byggt själva köpt? Vad har ni? Bilder Har haft min kameleont ute på altanen under uppsikt på växter men nu börjar hon bli för nyfiken och behöver skaffa mig ett terrarium för ute bruk. Vill heller inte behöva sitta och kolla när hon är ute då hon mår bättre av att få va ute sj egentligen.  Ser ju när man går in hur hon är längst upp och "njuter "av solen.

Ni som har terraie ute hur länge får de va ute?
Hur ofta duschar ni reptilerna? 
Hur ofta tar ni ut de under sommaren? 

Sen en fråga för alla. Vad tycker ni om att ens ta ut de? Är det bra för reptilerna eller onödigt? 

Gärna bilder ni som har! 

naturligt sol är en av bästa saker som finns för de, särskilt för kameleonter då de är väldigt reseptiva till sol och färger. har vänner som har olika arter av trioceros och bradypodion från sent vår till sen höst, beornde på hur varm det är så vattnar de oftare de. och håller de under skugan så de inte blir för varma de varmaste delar av dagen.

Jag skulle vara oroligt dock om du har katter som vandrar omkring fritt i det området du hor på, de kan försöka komma åt dina djur.

exoterra har flexariums och och andra nätburar. annars kan du bygga själv kolla i chameleonnews och chameleonforum för inspiration och hur andra har gjort.  du kan också kolla Outdoor reptile breeding grupp i facebook.

23
3
Reryd:
leedragon: skrev:

naturligt sol är en av bästa saker som finns för de, särskilt för kameleonter då de är väldigt reseptiva till sol och färger. har vänner som har olika arter av trioceros och bradypodion från sent vår till sen höst, beornde på hur varm det är så vattnar de oftare de. och håller de under skugan så de inte blir för varma de varmaste delar av dagen.

Jag skulle vara oroligt dock om du har katter som vandrar omkring fritt i det området du hor på, de kan försöka komma åt dina djur.

exoterra har flexariums och och andra nätburar. annars kan du bygga själv kolla i chameleonnews och chameleonforum för inspiration och hur andra har gjort.  du kan också kolla Outdoor reptile breeding grupp i facebook.

Tack! 

Jo precis har katter också så hon får ju just nu endast va där när jag är ute och vill att hon ska få njuta hela dagen och va ifred. Tack för info så vet jag att det är bra och inte bara något man fått för sig! :p 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild