Kp ömsing

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
0
Indianen88:
Min orm har börjat ömsa nu och har hållt på med det i någon veckan nu. Skinnet har spruckit upp på olika små ställen på kroppen och det börjar släppa successivt. Finns det något jag kan göra för att hjäpa honom vid ömsingen? Bad? Spray vatten på honom? Göra en bättre fuktlåda? Eller helt enkelt låta honom få göra sin grej ifred :)

28
57
Anathema218:
Vad menar du med att den hållit på att ömsa i en vecka?

10
0
Indianen88:
Anathema218: skrev:
Vad menar du med att den hållit på att ömsa i en vecka?

Att skinnet har spruckit upp på olika ställen på kroppen. Istället för att det börjat vid huvudet.

388
460
australis66:
Indianen88: skrev:
Min orm har börjat ömsa nu och har hållt på med det i någon veckan nu. Skinnet har spruckit upp på olika små ställen på kroppen och det börjar släppa successivt. Finns det något jag kan göra för att hjäpa honom vid ömsingen? Bad? Spray vatten på honom? Göra en bättre fuktlåda? Eller helt enkelt låta honom få göra sin grej ifred :)

Det ska inte ta någon vecka. Så som du beskriver det så måste det vara alldeles för torrt i terrariet. 

28
57
Anathema218:
Alldeles förr torrt i terrariet och alldeles för lite fukt i ormen, dvs den behöver dricka mer. Om den försökt ömsa i en vecka så kan det bli illa. Ta en låda, häll i ljummet vatten så att ormen kan bada men utan att drunkna. Lägg i en handduk i botten, ställ det på ett varmt ställe och på med lock så lossnar en del. Resten får du hjälpa den av med.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild