Orm på rymmen?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

184
218
Kristian_F:
Har uppdrag genom kommunjägarna i Örebro län att svara på reptiluppdrag i kommunen. Idag ringde en person som sett en grön orm på ca 1,5 meter krypa in under sin altantrappa till sitt hus. Är det någon här som känner att de känner till något om det så vill jag hemskt gärna att personen kontaktar mig för info om art. Jag antar på eget initiativ tystnadsplikt. Jag nås på telefon 070-814 84 21. Har varit på platsen och letat men då jag inte kunde åka dit direkt pga arbete så var den inte kvar på platsen de sett den. Jag står på jour nu om de ser den igen.

Mvh
Kristian

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

Kristian_F: skrev:
Har uppdrag genom kommunjägarna i Örebro län att svara på reptiluppdrag i kommunen. Idag ringde en person som sett en grön orm på ca 1,5 meter krypa in under sin altantrappa till sitt hus. Är det någon här som känner att de känner till något om det så vill jag hemskt gärna att personen kontaktar mig för info om art. Jag antar på eget initiativ tystnadsplikt. Jag nås på telefon 070-814 84 21. Har varit på platsen och letat men då jag inte kunde åka dit direkt pga arbete så var den inte kvar på platsen de sett den. Jag står på jour nu om de ser den igen.

Mvh
Kristian

Skulle gissa på snok och en person med taskit ögonmått  :)

184
218
Kristian_F:
Westman: skrev:

Skulle gissa på snok och en person med taskit ögonmått  :)

Det är ju inte omöjligt men två personer konstaterade färgen och den som uppgav längden var snickare, så jag är lite benägen att tro att det är en rymling ändå, men folk har ju haft fel förr ;). Men det är prima snokhabitat på gården då de har en fin damm där, med små fisk i :). Jag fick med mig en snok därifrån när jag var på besök. Trots försäkran om att den var ofarlig, så ville de tyvärr inte ha den kvar där...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild