High end crested geckos

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

32
3
Oskar190:

Jag sitter och surfar runt på flertalet engelska och amerikanska sidor som säljer ögonfransar. Hittar så otroligt fina ödlor men som jag förstått så är det väldigt omständigt och dyrt att importera. Har ni några tips på hur man får tag på något riktigt ovanligt när det kommer till ögonfransgeckos? Finns det någon i Sverige som föder upp?

//Oskar

93
49
Majjen13:
Oskar190: skrev:
Jag sitter och surfar runt på flertalet engelska och amerikanska sidor som säljer ögonfransar. Hittar så otroligt fina ödlor men som jag förstått så är det väldigt omständigt och dyrt att importera. Har ni några tips på hur man får tag på något riktigt ovanligt när det kommer till ögonfransgeckos? Finns det någon i Sverige som föder upp?

//Oskar

Hej titta in på fliken uppfödare här på forumet, det finns flera som föder upp dessa där! Kontakta dem!
//Kenth

181
110
Stina:

titta på Lilly Whites hos: www.lillyexotics.co.uk/       England

Sen har du Ajd reptiles i USA:  www.facebook.com/AJDReps/?fref=ts

32
3
Oskar190:
Stina: skrev:
titta på Lilly Whites hos: www.lillyexotics.co.uk/       England

Sen har du Ajd reptiles i USA:  www.facebook.com/AJDReps/?fref=ts

Hur fungerar det med import från exempelvis england? :)

181
110
Stina:
Oskar190: skrev:

Hur fungerar det med import från exempelvis england? :)

Har inte importerat själv någon gång. Vad jag vet går mesta importen via Hamm-mässan i stort sett. 

Hittar du något du är intresserad av hos en säljare utomlands så dra dig inte för att skriva till dem och fråga vad för avgifter det är att transportera från exvis England till Hamm ( Tyskland). 

Sedan ska du även hitta någon som transporterar djuret/djuren hem till Sverige o de tar en avgift också. Sen har jag för mig det är föreningen Amazonas som har bussresa till septembermässan i Hamm om man vill åka ner själv.

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Ja, som Stina skrev går ju bussen ner till Hamm nu i September. Ska man ha många djur med därifrån blir det nog billigare att åka med ner själv! Trevligt brukar det vara också :)
Hittar du någon i tex England du vill köpa så har säljaren garanterat koll på hur det går att ta den till Hamm. Finns några olika transporter som kör England-Hamm, men visst det brukar kosta lite...har för mig det var £60-80 sist jag köpte därifrån. 

181
110
Stina:

anniemalmros: skrev:
Ja, som Stina skrev går ju bussen ner till Hamm nu i September. Ska man ha många djur med därifrån blir det nog billigare att åka med ner själv! Trevligt brukar det vara också :)
Hittar du någon i tex England du vill köpa så har säljaren garanterat koll på hur det går att ta den till Hamm. Finns några olika transporter som kör England-Hamm, men visst det brukar kosta lite...har för mig det var £60-80 sist jag köpte därifrån. 

Skulle just föreslå ditt namn å fråga då du har rätt bra koll på DDI om jag inte är helt ute å cyklar.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild