VATTENAGAM/

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
ReptileMIO:
Hej. Jag ska bygga ett terrarium till 1.1 vattenagamer med måtten 150x75x190 och undrar hur man ska göra med vattendel och landdel och värmelampa, samt vilka värmelampor ska jag ha?

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:

Ska du hålla vattenagamer ihop på ett bra sätt skulle jag rekommendera ett betydligt större terrarium! :) Risken att den ena individen kommer få det mycket jobbigt i en så pass "liten" burk. Grupphållning av ödlor kan vara knepigt även i större terrarium och fungerar nästan aldrig bra i terrarium som inte erbjuder det utrymmet som krävs när man håller flera individer ihop. Bara ett välmenat tips, lovar att du kommer få ut så otroligt mycket mer av djuren i ett större terrarium också :) 

Har du läst skötselrådet här på sidan? 

Jag hade ett par i mina tidiga år jag också, mycket fina och aktiva ödlor :) (Mina gick dock inte tillsammans). 

Angående lampor skulle jag absolut kört på en kombinerad värme/UV-lampa, exempelvis Solar Raptor eller liknande. Mycket bra! Sen några lysrör på det för att skapa riktigt ljust dagtid. Ofta använder folk för lite ljus till solälskande exotiska ödlor, dagaktiva alltså. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild