Ögonfransgecko nybörjar hjälp och frågor.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Du kan plocka grenar utifrån. Antar att du menar barrträd och inte barkträd när du skrev vad man bör undvika och det stämmer. Ta hellre från lövträd...
Själv har jag torv blandat med löv som bottensubstrat. Och även löv ovanpå, det håller fukten bra!

12
4
hallonet99swe:
Har köpt en hygrometer och terra coco humus som jag tänkte blanda med bark/torven jag fick med 

12
4
hallonet99swe:
anniemalmros: skrev:
Du kan plocka grenar utifrån. Antar att du menar barrträd och inte barkträd när du skrev vad man bör undvika och det stämmer. Ta hellre från lövträd...
Själv har jag torv blandat med löv som bottensubstrat. Och även löv ovanpå, det håller fukten bra!

Ja precis barr inte bark förlåt hahahah, okej vilka löv som helst?

12
4
hallonet99swe:
Funkar dessa grenar

1275
1725
Falk:
Hoppas att du inte köpt exoterras analoga hygrometer

12
4
hallonet99swe:
Jo och den stämmer inte jag har märkt det, förslag på annat? och kan någon besvara dem återstående frågorna 

2
1
Jenniferisis:
1. Det går utmärkt att ta grenar utifrån. Men ta inte grenar från barrträd. Jag brukar ta björk eller fruktträd

2. Du kan ha den i något mindre ett tag så du ser att den kommer igång med allt

3.nu vet jag inte hur stor den är men, Funkar nog bra ett tag tills den kommit igång med mat, skit och öms

4. Det går bra att täcka med plastfolie men du behöver ju inte täcka hela. Det är bara att testa sig fram hur mycket som behövs täckas

5. Vet inte hur stor den är men jag hade nog väntat tills den lagt på sig några gram 2-3 och sett till så den kommit igång med allt. sen flyttat den till det stora terrariet

6. Pangdubia tycker jag är en riktig bra sida

7. Du kan ju fråga vilken smak den fått innan. annars brukar vattenmelon vara populärt här hemma

8. Bäst är att köpa av någon uppfödare. Känner tyvärr ingen däromkring men annars finns det reptil mässor här och var i landet och där finns det alltid ögonfransgeckos till salu. Annars får du kolla runt här på terrariedjur och se om det kommer upp någon annons

9. Jag har armaturer från exoterra till de flesta här hemma. Men sen har jag en sänglampa från Ikea över ett terrarie som kostar ca 50 kr kan fästas på väggen. Men har sett många som använder sig av dioder och led-ljuslister

Hoppas detta hjälper lite :-). Mvh

459
138
Pakke:
Jenniferisis: skrev:
1. Det går utmärkt att ta grenar utifrån. Men ta inte grenar från barrträd. Jag brukar ta björk eller fruktträd

3.nu vet jag inte hur stor den är men, Funkar nog bra ett tag tills den kommit igång med mat, skit och öms

4. Det går bra att täcka med plastfolie men du behöver ju inte täcka hela. Det är bara att testa sig fram hur mycket som behövs täckas

5. Vet inte hur stor den är men jag hade nog väntat tills den lagt på sig några gram 2-3 och sett till så den kommit igång med allt. sen flyttat den till det stora terrariet

7. Du kan ju fråga vilken smak den fått innan. annars brukar vattenmelon vara populärt här hemma

8. Bäst är att köpa av någon uppfödare. Känner tyvärr ingen däromkring men annars finns det reptil mässor här och var i landet och där finns det alltid ögonfransgeckos till salu. Annars får du kolla runt här på terrariedjur och se om det kommer upp någon annons

9. Jag har armaturer från exoterra till de flesta här hemma. Men sen har jag en sänglampa från Ikea över ett terrarie som kostar ca 50 kr kan fästas på väggen. Men har sett många som använder sig av dioder och led-ljuslister

Jo, det funkar med barrträd. Speciellt när den är utan gift (terapin). Helst mycket gammalt och terapin inte finns kvar länge. Det funkar bra med till mina Uroplatusar och Crestedsar. Helt perfekt.

Mina par cresteds lever vid barrträd i 5 år utan bli förgiftad för dessa har inte terpain. så det funkar.

12
4
hallonet99swe:
Jenniferisis: skrev:

Tack så mycket för alla svar uppskattas jätte mycket!!

12
4
hallonet99swe:
Är detta något att köpa www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Klockor-och-vaderstation/Vaderstation-och-termometer/Termometerhygrometer-inneute-2000036346/
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild