Vad är detta för spindel? Måste jag sanera hos majsormen?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
2
Varactyl:
Hittade precis flera små av dessa spindlar (ca 3mm) hos min majsorm, under hans vattenskål. Behöver jag få bort dem omedelbart eller kan de bo kvar? Behöver jag sanera allt och slänga ut alla saker?

Spindeln är rödbrun och det närmsta jag kom var att det kan vara en "fettspindel".

7
2
Varactyl:
Jag såg nu även en mindre ljusare spindel och något som verkade vara en hoppstrjärt? Hjälp någon, vad ska jag göra?

953
1840
peter54:
Vad tänker du, varför ska du ta bort spindeln?

7
2
Varactyl:
Tänkte om det var någon fara för ormen bara :) är ofta orolig i onödan, men har ingen erfarenhet/kunskap av ohyra, småkryp och spindlar så tänkte kolla!

1275
1725
Falk:
Finns det småkryp i det vilda?

205
203
Micke_E:
Det Finns björnar i det vilda, fortfarande inget man vill ha i terrariet med ormen

1275
1725
Falk:
Micke_E: skrev:
Det Finns björnar i det vilda, fortfarande inget man vill ha i terrariet med ormen

Förvisso men detta handlade om ett (1st) kryp

459
138
Pakke:
Varactyl: skrev:
Hittade precis flera små av dessa spindlar (ca 3mm) hos min majsorm, under hans vattenskål. Behöver jag få bort dem omedelbart eller kan de bo kvar? Behöver jag sanera allt och slänga ut alla saker?

Spindeln är rödbrun och det närmsta jag kom var att det kan vara en "fettspindel".

Nej, det är inte farligt for ormen. Men du kan bara bort spindeln från ormens terrariet utan behöva sanera.

Om du hittar spindelungar så bara rensa bort. (Utan behöva sanera för de är inte kvalster eller sånt som kan skada ormen).

93
49
Majjen13:
Falk: skrev:

Förvisso men detta handlade om ett (1st) kryp

Nix ägaren hittade också en mindre ljusspindel samt något som liknade en hopptjärt!

1275
1725
Falk:
Majjen13: skrev:

Nix ägaren hittade också en mindre ljusspindel samt något som liknade en hopptjärt!

Låter allvarligt det =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild