Målarfärg i terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

306
101
thatreptileguy:
Köpte ett lite större terrarie där nån hade målat med målarfärg både inne och utanför terrariet. Undrar bara om det funkar och ha?

412
419
Hadara:
vadå för "målarfärg" ? :) 

306
101
thatreptileguy:
Hadara: skrev:
vadå för "målarfärg" ? :) 

Vättentät är det sa dem men mer än det vet ja inte. Undrade bara om den tål värmen eller nåt.

412
419
Hadara:
härdad färg brukar ju generellt inte vara någon fara. Vad ska bo där?

306
101
thatreptileguy:
Hadara: skrev:
härdad färg brukar ju generellt inte vara någon fara. Vad ska bo där?

En kungsboa

306
101
thatreptileguy:
Så det går?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Mycket svårt att svara på när vi inte vet vad för typ av målarfärg det är :) Men det är antagligen ingen fara! 

Dock så kan ju vissa färger ge ifrån sig mer eller mindre skadliga ångor vid kontakt med fukt eller värme osv.. Men som sagt med stor sannolikhet är det ingen fara men jag vågar inte ge ett garanterat stort JA i frågan :) 

Förhoppningsvis finns det ingen som först målar ett terrarium med giftig/farlig färg och sedan säljer ett sådant vidare..men det finns folk till allt i världen såklart. 

Är du osäker med din magkänsla så skrapa och måla om det? 

306
101
thatreptileguy:
Jonas_: skrev:
Mycket svårt att svara på när vi inte vet vad för typ av målarfärg det är :) Men det är antagligen ingen fara! 

Dock så kan ju vissa färger ge ifrån sig mer eller mindre skadliga ångor vid kontakt med fukt eller värme osv.. Men som sagt med stor sannolikhet är det ingen fara men jag vågar inte ge ett garanterat stort JA i frågan :) 

Förhoppningsvis finns det ingen som först målar ett terrarium med giftig/farlig färg och sedan säljer ett sådant vidare..men det finns folk till allt i världen såklart. 

Är du osäker med din magkänsla så skrapa och måla om det? 

Det var någon vättentät färg man brukar använda i badrum sa dem :P Mer än det vet jag inte. 

129
114
kekke:
thatreptileguy: skrev:

Det var någon vättentät färg man brukar använda i badrum sa dem :P Mer än det vet jag inte. 

Ska inte vara nått knas.

306
101
thatreptileguy:
kekke: skrev:

Ska inte vara nått knas.

Ok
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild