Terrarium, hur inreder ni och med vad?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
1
alayawolfmoon:
Jag har själv haft KP och massa andra olika pytonormar och snokar … men nu vill jag se hur alla andra har det hos sina kungspyton. Jag ska ta och dra igång ett projekt då jag ska åka ned och hämta min första morf, annars har jag bara haft normal, men det blev en kungspyton - morf - Butter Orange Ghost. Bomba med bilder och kom gärna med förslag och idéer på olika terrarier, hur ni inreder osv osv. Vill testa att inreda annorlunda än hur jag brukar.

62
31
kreatur:
alayawolfmoon: skrev:
Jag har själv haft KP och massa andra olika pytonormar och snokar … men nu vill jag se hur alla andra har det hos sina kungspyton. Jag ska ta och dra igång ett projekt då jag ska åka ned och hämta min första morf, annars har jag bara haft normal, men det blev en kungspyton - morf - Butter Orange Ghost. Bomba med bilder och kom gärna med förslag och idéer på olika terrarier, hur ni inreder osv osv. Vill testa att inreda annorlunda än hur jag brukar.
 hej. testat att kolla bilder här inne :)?

2
0
Randig:
Jag har samma fråga, visst jag kan kolla på bilder men bättre ni som vet. Vad för växter kan en inreda med? Hur inreder ni varm och kall zon i terrariumet? 

2966
1648
Hoggaforfan:
Randig skrev:
Jag har samma fråga, visst jag kan kolla på bilder men bättre ni som vet. Vad för växter kan en inreda med? Hur inreder ni varm och kall zon i terrariumet? 

Värmekällor i ena kanten av terrariet och inget i andra :-)
Vad för växter beror på vad för djur och vilken miljö, tex ett djur som kan äta på växterna ställer högra krav på att växterna är ogiftiga jämfört med ett djur som aldrig äter växter.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag har en del bilder i mitt galleri här på terrariedjur.se. Har bara olika arter pytonorm :) 

Man kan alltid hämta inspiration hos andra! Klättermöjligheter och badmöjligheter till alla pytonormar. Hämtar nästan all inredning utifrån. Mycket växter, både levande & plast.. Det var en sammanfattning :) 

2
0
Randig:
Tack för svar! 

Funderar på en KP. Vad för växter är ok? Vore kul att ha växter som finns i deras naturliga miljö. Någon som har förslag på växt? Läst någonstans på forumet att vissa KP gillar att klättra och att detta borde det finnas möjlighet till, eller?

Vad tänker ni kring materialet plast i terrariumet? Skulle gärna undvika det för en mer naturlig miljö. 

Har redan varit och snokat i ditt Galleri Jonas, ser fint ut.

Känns som jag hoppat in i någons tråd. Kanske borde starta en egen. Men ja om det genererar lite svar kanske det är bra.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild