Ögonfransgecko färg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

44
14
Linus94:

Jag köpte en ögonfrans på mässan i Malmö. En unge. Jag har hört att ungar blir väldigt lika föräldrana. Stämmer detta? Fick se lite bilder på föräldrarna och tyckte verkligen om hur dom såg ut. Hur mycket brukar ungar förändras utseendemässigt från unge till vuxen gecko?

Min unge ser idag ut såhär: 

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Det är ingen garanti att ungarna blir som föräldrarna i färg och mönster! Den här svarta ungen kommer från föräldrar som hade väääääldigt mkt vitt/creme i sitt mönster ;) Har också fått prickiga ungar från helt prickfria föräldrar! 
(Den är uppfödd av mig men bilden tillhör nya ägaren)

44
14
Linus94:

anniemalmros: skrev:
Det är ingen garanti att ungarna blir som föräldrarna i färg och mönster! Den här svarta ungen kommer från föräldrar som hade väääääldigt mkt vitt/creme i sitt mönster ;) Har också fått prickiga ungar från helt prickfria föräldrar! 
(Den är uppfödd av mig men bilden tillhör nya ägaren)

Jag förstår! Men hur mycket brukar färg och mönster ändras under tiden den växer? :) Är det vanligt?

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Vissa ändrar sig en del andra håller samma färg men utvecklar mer mönster med tiden. Det är väldigt olika enligt min uppfattning. Sen visst kan man ju få ett hum om hur ungarna kan komma att bli genom att titta på föräldrarna. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild