Saker man BÖR oroa sig för med fågelspindlar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Hej.

Tycker att det inte är jätteovanligt att det kommer trådar som t.ex "Hej. min spindel har matvägrat i två veckor, vad ska jag göra?" och liknande. Typ alla dessa trådar har fått svaret att man inte ska vara orolig, och att de ibland kan matvägra i månader och liknande. Även lite trådar med "Hej. Jag har inte sätt min spindel på en månad för den har stängt in sig i grottan, vad ska jg göra?", och där har det kommit upp ungefär likadana svar. Och i några trådar har det också stått "Det är inte mycket man behöver oroa sig över med fågelspinlar" bland svaren. Men det väcker en lite fråga i mitt huvud som jag gått och funderat på länge nu:
Vad för saker finns det som man BÖR oroa sig över vad gäller fågelspindlar? Det enda jag har hört att man ska oroa sig över är om den går runt och är rastlös (vet inte om det gäller alla arter, vissa arter är ju väldigt aktiva ändå typ Green Bottle Blue om jag fattat det rätt, rätta mig om jag har fel) vilket tydligen ska vara ett tecken på att spindeln inte trivs.

274
210
AndreasB:
EmanuelKarl: skrev:
Hej.

Tycker att det inte är jätteovanligt att det kommer trådar som t.ex "Hej. min spindel har matvägrat i två veckor, vad ska jag göra?" och liknande. Typ alla dessa trådar har fått svaret att man inte ska vara orolig, och att de ibland kan matvägra i månader och liknande. Även lite trådar med "Hej. Jag har inte sätt min spindel på en månad för den har stängt in sig i grottan, vad ska jg göra?", och där har det kommit upp ungefär likadana svar. Och i några trådar har det också stått "Det är inte mycket man behöver oroa sig över med fågelspinlar" bland svaren. Men det väcker en lite fråga i mitt huvud som jag gått och funderat på länge nu:
Vad för saker finns det som man BÖR oroa sig över vad gäller fågelspindlar? Det enda jag har hört att man ska oroa sig över är om den går runt och är rastlös (vet inte om det gäller alla arter, vissa arter är ju väldigt aktiva ändå typ Green Bottle Blue om jag fattat det rätt, rätta mig om jag har fel) vilket tydligen ska vara ett tecken på att spindeln inte trivs.

För många som skaffar djur innan man samlat på sig tillräckligt med fakta.

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
AndreasB: skrev:

För många som skaffar djur innan man samlat på sig tillräckligt med fakta.

Ja, tycker också att många skaffar djur utan tillräcklig kunskap. Det problemet gäller hela hobbyn. T.ex har jag sett många spindlar med 1cm bottensubstrat osv. Det jag syftade mer på var olika beteenden man märker på en spindel som man faktiskt bör oroa sig för T.ex som jag har hört att om spineln vandrar runt rastlösyt hela tiden trivs den troligen inte, och liknande (återigen vet inte om det gäller alla arter/åldrar). Där bör man oroa sig, till skillnad från om spindeln matvägrar nån vecka.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild