Regnskogen?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

201
114
Linkanw94:
Hej alla kära reptil älskare osv! 

Jag har tänkt börja med en "liten" speciell sak som jag har haft i min tanke ett bra tag nu..

Det är att jag kommer i framtiden dra igång uppfödning av olika phelsuma igen och sälja på¨mässor osv osv men tanken är inte att jag ska gå pluss på detta tanken är att jag kommer donera minst 50% av summan till fonder för att rädda regnskog och annat som e viktigt att rädda för att alla reptiler mm ska få ha det bra där ute i världen så vill ni hjälpa mig får ni gärna tipsa om bra fonder osv i komentarerna! 

hoppas ni gillar min ide!
må bäst sköt om er!

Mvh// Linus W

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Linkanw94: skrev:
Hej alla kära reptil älskare osv! 

Jag har tänkt börja med en "liten" speciell sak som jag har haft i min tanke ett bra tag nu..

Det är att jag kommer i framtiden dra igång uppfödning av olika phelsuma igen och sälja på¨mässor osv osv men tanken är inte att jag ska gå pluss på detta tanken är att jag kommer donera minst 50% av summan till fonder för att rädda regnskog och annat som e viktigt att rädda för att alla reptiler mm ska få ha det bra där ute i världen så vill ni hjälpa mig får ni gärna tipsa om bra fonder osv i komentarerna! 

hoppas ni gillar min ide!
må bäst sköt om er!

Mvh// Linus W

God tanke, men tyvärr är ju inte Phelsuma släktet speciellt populärt och är redan ganska många som säljer ungar. Det beror ju iofs på vilka arter du tänkt föda upp. 

Hur som helst, Lycka till jag hoppas att det kommer gå bra  :)

201
114
Linkanw94:
kommer nog satsa på Phelsuma ornata igen och andra phelsuma som sålt bra genom tiderna för mig.. sen ska jag utöka med  andra arter när jag har platts :D 

42
37
baggi:
Låter ju sjukt fint men några ödlor räddar inte skogen finns nog inte mycket som kan rädda skogen/pengarna.

Skulle du donera och du verkar ju vara motiverad till det om du nu tjänar några pengar och vill donera det för regnskogen kanske att starta en egen fond vore något bara resa ner för att verkligen se att pengarna verkligen kommer fram och gör nytta.
annars är säkert google ett bra verktyg men hur många somsagt även där kan man säkert skänka saker till något man tror är bra men i framtiden är det motsatta. Hur många gånger har man inte sett sånt.

Verkligen fint tänkt av dig och bra initseativ, kanske kan du kontakta terrariedjur.se och kolla om dom kan starta en fond åt regnskogen och på så sätt få andra att donera m.m vem vet :D Lycka till

201
114
Linkanw94:
baggi: skrev:
Låter ju sjukt fint men några ödlor räddar inte skogen finns nog inte mycket som kan rädda skogen/pengarna.

Skulle du donera och du verkar ju vara motiverad till det om du nu tjänar några pengar och vill donera det för regnskogen kanske att starta en egen fond vore något bara resa ner för att verkligen se att pengarna verkligen kommer fram och gör nytta.
annars är säkert google ett bra verktyg men hur många somsagt även där kan man säkert skänka saker till något man tror är bra men i framtiden är det motsatta. Hur många gånger har man inte sett sånt.

Verkligen fint tänkt av dig och bra initseativ, kanske kan du kontakta terrariedjur.se och kolla om dom kan starta en fond åt regnskogen och på så sätt få andra att donera m.m vem vet :D Lycka till

kommer uppdatera inlägget senare men tanken är att starta en fond och hitta något som verkligen behövs "räddas" inom Tex reptiler eftersom jag verkligen brinner för djur! men kommer sedan skriva in länkar osv och köper "du"  en ödla eller nå utav mig på en mässa kommer du få välja vad du vill donera till.

kommer gå in i detta mycket djupare än vad det låter som i mitt inlägg! :D 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild