Vatten i botten av terrariet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

44
14
Linus94:
Hur gör ni med stillastående vatten som samlas i bottenlagret (lecakulorna) i terrariet? Har ett Exo-terra. Får spraya ganska mycket för att hålla fuktigheten uppe och vill inte att vattnet går upp i substratet. 

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Linus94 skrev:
Hur gör ni med stillastående vatten som samlas i bottenlagret (lecakulorna) i terrariet? Har ett Exo-terra. Får spraya ganska mycket för att hålla fuktigheten uppe och vill inte att vattnet går upp i substratet. 

Det har hänt mig två gånger att det blivit vatten i lecakulelagret. Då har jag lutat terrariet lite framåt och sen tryckt ner en slang och sugit vattnet med självsug. Ett tips är att ha gott om växter på botten som kan ta nytta av allt överflödigt vatten du spayar in.

44
14
Linus94:

pelleg skrev:

Det har hänt mig två gånger att det blivit vatten i lecakulelagret. Då har jag lutat terrariet lite framåt och sen tryckt ner en slang och sugit vattnet med självsug. Ett tips är att ha gott om växter på botten som kan ta nytta av allt överflödigt vatten du spayar in.

Tack! Har endel men är cirka 8mm vatten som står. Hur fungerar det? Suger man i slangen tills det kommer eller?

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Linus94 skrev:

Tack! Har endel men är cirka 8mm vatten som står. Hur fungerar det? Suger man i slangen tills det kommer eller?

För att slippa få en kallsup så kan en Slamhävert med pumpblåsa användas. Väldigt smidigt faktiskt!

44
14
Linus94:

pelleg skrev:

För att slippa få en kallsup så kan en Slamhävert med pumpblåsa användas. Väldigt smidigt faktiskt!

tack, nu vet jag vad jag ska kolla efter :) 

Medlem i SkHF
42
28
pelleg:
Linus94 skrev:

tack, nu vet jag vad jag ska kolla efter :) 

Låter bra det! Lycka till, är inte så svårt som det kanske låter.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild