Förslag på föda till två C. versicolor slings

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

47
9
Avicularia:
Hejsan,
Jag fick idag min leverans på två stycken versicolor slings på cirka 1-2 cm. Jag köpte maggots som är ganska små i storlek,  tjocka är de däremot. Försökte mata båda idag, men de sprang iväg i ljusets hastighet. Antar att de behöver varva ner sig  i sitt nya hem ett tag eftersom dem har varit i frakt i cirka 10 dagar och precis fått sitt nya hem?

Har ni något förslag på vad man kan mata dessa små slings med? Om det finns en fysisk butik i Stockholm eller butik på internet att beställa ifrån skulle jag uppskatta att få tips :)

Tack på förhand!

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
Avicularia skrev:
Hejsan,
Jag fick idag min leverans på två stycken versicolor slings på cirka 1-2 cm. Jag köpte maggots som är ganska små i storlek, tjocka är de däremot. Försökte mata båda idag, men de sprang iväg i ljusets hastighet. Antar att de behöver varva ner sig i sitt nya hem ett tag eftersom dem har varit i frakt i cirka 10 dagar och precis fått sitt nya hem?

Har ni något förslag på vad man kan mata dessa små slings med? Om det finns en fysisk butik i Stockholm eller butik på internet att beställa ifrån skulle jag uppskatta att få tips :)

Tack på förhand!

Man kan klippa mjölmaskar och ge dem.

1275
1725
Falk:

Flugor, kackerlacksnymfer, småsyrsor osv dvs sådant som du redan borde veta.

Vars har du köpt dem ifrån då frakten tagit 10dagar? Det kryllar ju av dessa bland tyska och engelska säljare så från europa så brukar det bara ta 2-4dagar.

58
41
Charlie69:
Bäst att låta dem boa in sig i lugn och ro. Jag brukar låta mina vara i ca en vecka, efter att jag fått hem dem. Lättaste sättet att skaffa mat till dom är att ha en odling med Dubia eller Lateralis. Deras ungar har bra storlek för dina slings. Annars googla på det du vill ha. Finns flera bra affärer online som säljer insekter. Tillgången kan variera mellan de olika affärerna. Om spindlarna inte vill ha mat när du erbjuder,  få inte panik. De kanske ska ömsa, eller så är de inte hungriga. Så länge de har vattenskål,klarar de sig länge. grattis till en väldigt vacker och trevlig spindel, som du kommer att få mycket glädje av. :)

47
9
Avicularia:
SvitjodsReptiler skrev:

Man kan klippa mjölmaskar och ge dem.

Tack för tipset!  En av dem käkade upp en hel syrsa jag dödade innan jag la ner och syrsan var större än spindeln :O

47
9
Avicularia:
Falk skrev:
Flugor, kackerlacksnymfer, småsyrsor osv dvs sådant som du redan borde veta.

Vars har du köpt dem ifrån då frakten tagit 10dagar? Det kryllar ju av dessa bland tyska och engelska säljare så från europa så brukar det bara ta 2-4dagar.

Jag visste redan vad jag kunde mata dem med ville bara få tips och tack för dina tips! 

Köpte från England och tog 9 dagar rättare sagt. Gick en hel vecka, över helgen och  kom sedan på måndag men posten fraktade inte till min dörr och ljög om att dem hade varit förbi. Så fick hämta den dagen efter på vårat utlämningsställe.

47
9
Avicularia:

Charlie69 skrev:
Bäst att låta dem boa in sig i lugn och ro. Jag brukar låta mina vara i ca en vecka, efter att jag fått hem dem. Lättaste sättet att skaffa mat till dom är att ha en odling med Dubia eller Lateralis. Deras ungar har bra storlek för dina slings. Annars googla på det du vill ha. Finns flera bra affärer online som säljer insekter. Tillgången kan variera mellan de olika affärerna. Om spindlarna inte vill ha mat när du erbjuder,  få inte panik. De kanske ska ömsa, eller så är de inte hungriga. Så länge de har vattenskål,klarar de sig länge. grattis till en väldigt vacker och trevlig spindel, som du kommer att få mycket glädje av. :)

Tack för ditt svar! Ena käkade faktiskt idag som jag skrev i ett tidigare inlägg i denna tråd :) Det var kul att se.

Ska bli intressant att få se den framöver göra spindelnät och växa sig större :D

1275
1725
Falk:

Avicularia skrev:

Jag visste redan vad jag kunde mata dem med ville bara få tips och tack för dina tips! 

Köpte från England och tog 9 dagar rättare sagt. Gick en hel vecka, över helgen och  kom sedan på måndag men posten fraktade inte till min dörr och ljög om att dem hade varit förbi. Så fick hämta den dagen efter på vårat utlämningsställe.

Aj fan och tur då att dom överlevde.

Fick själv en säck på dessa för några år sedan och matade i huvudsak med B. dubia. Fast vill man trigga igång dom riktigt så är det med vingslag från flugor och fjärillar.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild