Tips på luftfuktare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

456
202
isdrake:

Har du något tips på en bra och prisvärd luftfuktare ("fogger"). Har tidigare använt Biltemas pingvin men dels så rymmer den inte speciellt mycket och dels så är den omständig att fylla på. Har du något att rekommendera? ^^ 

266
18
Jazen:

reptifogger =) jag kör det till min crested, funkar kanon

456
202
isdrake:

Hur mycket rymmer den? Ser bara ut att vara runt en liter eller?

Kanske ska tillägga att min burk täcker en hel vägg. ^^ Vill inte ha något som innebär att jag måste fylla på vatten varje dag. 

266
18
Jazen:

jaha är det till de terrat, haha du måste ju ha ett badkar ju :D

www.pwss.se/product.php?productid=15874&cat=534&page=1

den där är det största jag hittar på 3L.

Men inte funderat på mist system? HC har ju grymma

456
202
isdrake:

Just nu har jag ett regnsystem men dysorna kalkar igen. :( Tänkte jag skulle experimentera lite med att kombinera regnsystemet med någon fogger. Så den behöver kanske inte vara på flera liter. En liter kanske räcker men mindre än så vill jag nog inte skaffa. ^^

Över huvud taget så skulle jag behöva få ordning på luftfuktigheten i mitt terrarium med kalkfritt vatten ,annat substrat och lite sånt. Jag har inte riktigt fått till det än utan sprayat för hand varje dag. 

266
18
Jazen:

Mja då äre ju osmos filter som gäller antar jag. Du jar ju exo terras små foggers som du läggee i vatten.ha en balja på 1-2l i botten av terrat,nät över det o foggern i den,ha på lite större blad så du gömmer in baljan i omgivningem.den foggern ger en snygg dimma över botten av terrat :)

www.youtube.com/watch?v=L749A5pxZaU

733
297
markusbabs:

Någon utav dessa borde ju fungera ;)

dusk.se/Befuktning.htm

456
202
isdrake:

Dusks är säkert jätte bra men så kostar dom ju 4800-7850 kr/st också. XD

266
18
Jazen:

Nja isdrake, deras stora system kostar ju 1550 o lilla 895 =)

sluta snåla nu ;)

456
202
isdrake:

Då vet jag inte vad det är för fogger ni hittat hos Dusk. För dom jag kan se kostar 4800, 5900 eller 7850 kr. :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild