Västlig trynsnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

127
79
Curpling:

Tjoho.

Jag tog emot två trynsnokar då tidigare ägare behövde bli av med sina djur pga tillkomst i familjen.
Dom hade båda två varit lite kinkiga med mat.

När jag fick hem dom så fick dom så klart vara ifred så dom lugna ner sig.
Efter ett par veckor så ville dom inte äta då det erbjöds, vilket dom fortsatte med i cirka två månader. Erbjöd mat varannan vecka som tätast.

Den största av dom äter nu friskt och växer så det knakar, medans den lilla inte är så frisk i maten.

Den lilla har ätit väldigt dåligt, han blir erbjuden som tätast varannan vecka, har fått ligga i matlåda, haft ligga ensam med maten i ett par dagar (det var inget trevligt att ta hand om den matbiten sedan), bli trugad, fått lugn och ro.....
Känns som jag just nu har testat det mesta som har funkat för alla mina tidigare ormar och några som jag hittat här.

Jag har testat med mus, fisk och kyckling, scentat dom olika med varandra.

Jag behöver lite tips här. Sist han åt var i mars, gången innan december. 
Har har tappat 5 gram i vikt ifrån 17 gram till 12 gram.

Tips och råd om någon har är tacksamt. 
Jag bor i Sundsvallstrakten, ngn som har kunskap om assistmatning ifall det nu skulle komma till det.

2966
1648
Hoggaforfan:
Provat att punktera hjärnan? Det ska fungera i många fall

127
79
Curpling:
Det har jag faktiskt inte. Klämma med tummarna, tång, spruta... hur gör man det bäst?

127
79
Curpling:

Hogga. Tack! 

Inte det trevligaste att göra. Men, jag har en nyäten orm. Tack igen

2966
1648
Hoggaforfan:
Curpling skrev:
Hogga. Tack! 

Inte det trevligaste att göra. Men, jag har en nyäten orm. Tack igen

Så lite så :-)

127
79
Curpling:
Underbart detta. Han äter, tog en mus idag igen. Så lite hjärnjuice så vill han ha. Då skall han förhoppningsvis börja lägga på sig lite vikt då

70
13
Alfredanimalking:
Hur mycket väger en västlig trynsnok???

379
399
Mr_B:
Ingen exakt vetenskap på vikten. Men det är rätt stor storlsskillnad mella könen om jag inte är helt ute o cyklar här. Du får säkert någon vikt av någon mer kunnig om arten. :)

70
13
Alfredanimalking:
Okej

496
213
David:
Alfredanimalking skrev:
Hur mycket väger en västlig trynsnok???

Jag hade trynsnokar för några år sen och mycket riktigt är det stor skillnad mellan könen. Honan kan vara dubbelt så stor som hanen Vikten kommer jag inte ihåg, har inte lagt så stor vikt vid det. Även en stor hona är ju en liten orm.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild