Räcker det med syrsor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2
1
Hjort:
Jonas77 skrev:
Efter 30 år gör jag likadant än, jag har syrsorna i en större ventilerad hink (vinjäshink i mitt fall), och har äggkartong i botten. Vid matning skår jag ner så mycket syrsor jag vill ha i typ en kaffeburk. Jag kan göra det i hinken, så inga syrsor rymmer. Sen pudrar jag i burken, snurrar runt syrsorna ett varv och häller ut dem där de ska vara. Lätt.

Du behöver ju inte nödvändigtvis variera insekterna för att få variation i kosten, du kan även variera fodret för insekterna.

/ Jonas

Hur exakt går ni tillväga när ni matar med syrsor?
plocka upp de och få in de i terrariet är inga problem, men mina syrsor hoppar och studsar iväg sjukt snabbt, min dvärgskäggis har aldrig lyckats fånga någon, och sedan går de å gömmer sig å är stilla tills de dör!
och försöker jag mata skäggisen med pincett så är han inge ett dugg intresserad. Så det har bara blivit dubia än så länge :/ dvärgskäggisen e dock bara 6-7 veckor så den kanske kommer mumsa i sig syrsor längre fram?

/Tomas

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Hjort skrev:

Hur exakt går ni tillväga när ni matar med syrsor?
plocka upp de och få in de i terrariet är inga problem, men mina syrsor hoppar och studsar iväg sjukt snabbt, min dvärgskäggis har aldrig lyckats fånga någon, och sedan går de å gömmer sig å är stilla tills de dör!
och försöker jag mata skäggisen med pincett så är han inge ett dugg intresserad. Så det har bara blivit dubia än så länge :/ dvärgskäggisen e dock bara 6-7 veckor så den kanske kommer mumsa i sig syrsor längre fram?

/Tomas

Man kan rycka av dem bakbenen så är de inte lika snabba. 
Alternativ fixa någon skål de inte kan klättra upp för allt för lätt. 

2
0
mariaw:
Flyers90 skrev:

Man kan rycka av dem bakbenen så är de inte lika snabba. 
Alternativ fixa någon skål de inte kan klättra upp för allt för lätt. 

Jag har samma problem fick hem en liten skäggis i måndags och har försökt lägga in några syrsor i buren men han är inte ett dugg intresserad. testade igår att lägga ner en syrsa i en större plastback och lägga skäggisen där då åt han tre stycken. Tror vårt terrarie är lite för stort nu i början för att han ska kunna uppfatta syrsorna.

Matande han även med vatten via en liten spruta och han fick i sig vatten.

Ska testa ikväll igen.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild