Viktskillnad

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

44
14
Linus94:
Har en ögonfransgecko på 27g som ska vara ungefär ett år gammal och en på 12g som är några månader gammal. Förstår att det är svårt att säga men på ett ungefär, hur lång tid tror ni det tar innan dom är jämnstora så man kan testa att släppa ihop dom. 

388
460
australis66:
Linus94 skrev:
Har en ögonfransgecko på 27g som ska vara ungefär ett år gammal och en på 12g som är några månader gammal. Förstår att det är svårt att säga men på ett ungefär, hur lång tid tror ni det tar innan dom är jämnstora så man kan testa att släppa ihop dom. 

Varför ska du släppa ihop dem? 

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Linus94 skrev:

Håller med Pyton88 här. Det är väldigt onödigt att släppa ihop dom. De kommer antagligen att slåss och kommer trivas MYCKET bättre själva.

44
14
Linus94:

Python88 skrev:

Varför ska du släppa ihop dem? 

EmanuelKarl skrev:

Håller med Pyton88 här. Det är väldigt onödigt att släppa ihop dom. De kommer antagligen att slåss och kommer trivas MYCKET bättre själva.

Om det är två honor brukar det fungera bra vad jag hört. Uppfödaren trodde att den lilla är en hona. Får vänta och se. Anledningen till att jag vill sätta ihop dom är för att jag har begränsad plats för terrarium och har just nu den mindre i en stor transparant plastbox vilket jag inte vill ha i längden.

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Linus94 skrev:

Om det är två honor brukar det fungera bra vad jag hört. Uppfödaren trodde att den lilla är en hona. Får vänta och se. Anledningen till att jag vill sätta ihop dom är för att jag har begränsad plats för terrarium och har just nu den mindre i en stor transparant plastbox vilket jag inte vill ha i längden.

Även om honor inte bråkar sävärst mycket så trivs de inte ihop. Har du begränsad plats får du tänka på att inte köpa så mycket eller att utvidga platsen för terrarier istället för att köpa mer än du har plats för.

44
14
Linus94:

EmanuelKarl skrev:

Även om honor inte bråkar sävärst mycket så trivs de inte ihop. Har du begränsad plats får du tänka på att inte köpa så mycket eller att utvidga platsen för terrarier istället för att köpa mer än du har plats för.

Jag frågade uppfödaren och hon sa att det går bra om indivaderna kommer överens så det är tydligt att det finns väldigt delade meningar i frågan. Min huvudsakliga fråga var inte vad jag kan köpa utan om det går att svara på ett ungefär hur lång tid det kan ta innan de är jämnstora. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild