Ceramic heater

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
12
MartinK:
Hej.

Jag var precis och köpte en keramisk värmelampa till en av mina skäggagamar, men när jag kom hem fick jag se på förpackningen att det rekommenderas en wire light att sätta den i. Men det enda jag har är en porslinlampa (exo terra). Är det en väldigt dum idé att sätta in keramiklampan i den? Kan den spricka av värmen eller nån annan otrevlig överraskning jag inte räknat med? 

240
183
Mickee:
MartinK skrev:
Hej.

Jag var precis och köpte en keramisk värmelampa till en av mina skäggagamar, men när jag kom hem fick jag se på förpackningen att det rekommenderas en wire light att sätta den i. Men det enda jag har är en porslinlampa (exo terra). Är det en väldigt dum idé att sätta in keramiklampan i den? Kan den spricka av värmen eller nån annan otrevlig överraskning jag inte räknat med? 

Wirelight är ett skydd mot att reptilen ska bränna sig.
Keramisk/porslinkontakt är precis vad man ska ha till värmelampor, plastkontakt kan smälta ihop, men sen om det finns risk att reptilen kan klättra till lampan och komma åt den ska man använda skydd som kan se lite olika ut.

42
12
MartinK:
Mickee skrev:

Wirelight är ett skydd mot att reptilen ska bränna sig.
Keramisk/porslinkontakt är precis vad man ska ha till värmelampor, plastkontakt kan smälta ihop, men sen om det finns risk att reptilen kan klättra till lampan och komma åt den ska man använda skydd som kan se lite olika ut.

Tack för svaret :) lampan är placerad så det inte finns en möjlighet för honom att komma åt den
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild