Äter dåligt och visar tillgivenhet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
1
MagnusSch:
Har en leopardgeckon i det största hornbach terrarium.
Den senaste tiden har han ätit dåligt, inte intresserad av att ta syrsorna och jagar dom inte heller. Matvägran är det inte för efter några timmar äter han en syra. Vad kan vara anledningen till att han äter dåligt? 

ETT annat konstigt beteende är att han kommer fram till glaset när jag sitter utanför. Krafsar på glaset med tassen, viftar och slår. Tror han sett hur hundarna gör

459
138
Pakke:
MagnusSch skrev:
Har en leopardgeckon i det största hornbach terrarium.
Den senaste tiden har han ätit dåligt, inte intresserad av att ta syrsorna och jagar dom inte heller. Matvägran är det inte för efter några timmar äter han en syra. Vad kan vara anledningen till att han äter dåligt? 

ETT annat konstigt beteende är att han kommer fram till glaset när jag sitter utanför. Krafsar på glaset med tassen, viftar och slår. Tror han sett hur hundarna gör

En fråga, har han väldigt feta svans?

1159
626
Temla:
Ibland äter dom mindre och ibland mer. Inget konstigt. Om den verkar må bra i övrigt, inte har magrat, bajsar, dricker osv så behöver du inte oroa dig. 

Har du provat att ta ut den när den krafsar på glaset? Mina visar tydligt när dom vill ut och se sig om. Leosar är mycket nyfikna djur som behöver stimulans och möjlighet att undersöka och utforska nya saker.  Har du tillräckligt med inredning och klättermöjligheter i terrariet?

Och... JAG VET att inte alla håller med om detta och att krafsandet på glaset inte betyder något alls.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild