Akvarium till kenyansk sandboa? | Morfer?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
4
Appelsnacka:
Hej! Jag håller på att läsa på om den kenyanska sandboan vilken jag fått intresse för. Har två frågor jag skulle vara tacksam om någon ville besvara.

1. Funkar ett akvarium på L60xD30xH30 som bostad?
2. Finns det fler morfer ännu på mässor eller är det den vanliga orange/bruna som finns?

Tack på förhand.

2966
1648
Hoggaforfan:
Akvarium är inte bra terrarium då ventilationen har svårt att bli bra.

17
4
Appelsnacka:
Hoggaforfan skrev:
Akvarium är inte bra terrarium då ventilationen har svårt att bli bra.

Men jag har sett att folk har dessa i vanliga plastboxar, det är väl inte mycket bättre ventilering där?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Appelsnacka skrev:

Men jag har sett att folk har dessa i vanliga plastboxar, det är väl inte mycket bättre ventilering där?

I plastlådor är det enkelt att göra hål som ventilation, betydligt svårare i glas :) Går självklart att göra ett akvarium lämpligt för reptiler också men kräver en del jobb. Funkar kanske med akvarium också då man kan ha djupt med bottenmaterial till grävande ormar men det är inte den bästa lösningen tycker jag. 

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Har själv byggt om ett akvarium till ett klockrent terrarium. Såg ju kanonbra ut med fast ljussystem och allt. Detta inkluderade dock att skära ut, dela upp och justera frontrutan för att få in ordentlig ventilation. Lite omständigt är det alltså, men å andra sodan är det väl inte mycket svårare än att bygga ett terrarium från grunden. 

Finns fler morpher på arten, bara att googla om du vill veta vad som finns. Tror dock inte det är någon större marknad på dessa i sverige. Du får nog kika runt i Hamm eller dylikt.

17
4
Appelsnacka:
Tack för svaren! Får nog införskaffa mig ett terrarium, enklast så.

Jo jag vet att det finns fler morpher, tänkte bara om de kommit på svenska marknaden än. Jag är intresserad av Anerythristic: c2.staticflickr.com/4/3343/3234497591_a2e72724ab_z.jpg?zz=1

Tack för tipset om Hamm. Får nog kolla svenska mässor samt uppfödare först dock.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild