Ventilation i smartstore-låda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
lijax:
Hej! I helgen hämtade jag hem min första orm, en majsorm på knappt en månad. Efter att ha läst mycket på internet kom jag fram till att använda en smartstore-låda som terrarie var bästa alternativet när hon fortfarande är liten.

Jag köpte en termo/hydro-kombo på kjell som visar att luftfuktigheten är över 80% och det blir kondens på rutorna. Fixade igårkväll till extra hål i locket för att öka ventilationen men det hjälper inte!

Bifogar bild på ventilationen på locket (inte så tjusigt, har tryckt de för hand med diverse verktyg), samma hål/mönster sitter även på kortsidorna av lådan, lite högre upp på höger sida och längre ner mot mitten på vänstra. Hålen är lite mindre än en blyertspenna, vore de större skulle hon kunna ta sig ut.. Temperaturen i terrariet är ~25 i luften, 25 på svala sidan, mellan 30-32 på varma sidan, använder värmematta och har 2 termometrar + en infraröd jag kontrollerar marken med. 

Tar gärna emot tips och hjälp!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild