Sätta ihop ögonfransgeckos

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

44
14
Linus94:
Jag har två stycken ögonfransgeckos, den ena är hona och den andra är lite oklar fortfarande men förmodligen hona. Om det visar sig att båda är honor skulle jag vela testa att sätta ihop dom när de är jämnstora. Hur bör man gå tillväga? Vill inte att de ger sig på varandra. Kan man vänja dom vid varandra på något sätt? I en neutral miljö, som en större petbox? Just nu bor min mindre i en stor petbox och den större i ett 45x45x60 men ska skaffa ett 60x45x90 i sommar. 

44
14
Linus94:
Någon som kan dela med sig av sina tankar?

181
110
Stina:

När jag satt ihop dem gör jag det dagtid/tidig em. Detta för att ha gott med tid o se hur de är med varann el inte. Företrädesvis görs det om lite i terrat så det blir som "nytt" där ingen har något eget område el dyl att försvara.

Honor kan ibland verkligen tycka illa om varann/personkemi och då är min erfarenhet att det märks ganska omgående.  Men oftast så funkar det att sätta ihop nya honor med varann.

44
14
Linus94:
Stina skrev:
När jag satt ihop dem gör jag det dagtid/tidig em. Detta för att ha gott med tid o se hur de är med varann el inte. Företrädesvis görs det om lite i terrat så det blir som "nytt" där ingen har något eget område el dyl att försvara.

Honor kan ibland verkligen tycka illa om varann/personkemi och då är min erfarenhet att det märks ganska omgående.  Men oftast så funkar det att sätta ihop nya honor med varann.

Tack!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild