Ormar i Farstaområdet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

53
26
Findus:
Hallå gott folk! 

Är nyinflyttad i Farstaområdet och nu när dagarna blir varmare och varmare så misstänker jag att ormarna börjar sola på sina håll i landet. Därför undrar jag om det är någon som vet något ställe där de sett orm vid flera tillfällen eller där de helt enkelt vet att orm alltid hänger till. Skulle gärna vilja gå och plåta några snokar eller huggormar om jag lyckas hitta några. 

Så har ni några tips så dela gärna med er. Skulle det vara någon annanstans i söderort så skriv och tipsa ändå! 

//Findus

17
19
mjreptiler:
Farsta näs ska det fiinnas

953
1840
peter54:
Detaljerade uppgifter om var herpiler finns brukar man inte sprida offentligt eftersom det har visat sig att folk går dit endera för att plocka med sig djur eller rentav för att slå ihjäl dem.

Hela naturområdet i Farsta som gränsar mot Huddinge är bra lokaler för reptiler, särskilt nära Magelungen, men exakt var tänker jag inte berätta här.

53
26
Findus:
peter54 skrev:
Detaljerade uppgifter om var herpiler finns brukar man inte sprida offentligt eftersom det har visat sig att folk går dit endera för att plocka med sig djur eller rentav för att slå ihjäl dem.

Hela naturområdet i Farsta som gränsar mot Huddinge är bra lokaler för reptiler, särskilt nära Magelungen, men exakt var tänker jag inte berätta här.

Jag förstår. Det låter mycket klokt. 
Ska se om jag får syn på några och om jag lyckas fånga några på bild. Tack för tipset Peter och så ska jag ta med mig att inte sprida vart jag finner några här på forumet. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild