Regnsystem

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
Hej!'jag använder Namiba terras "stora" system till 5 dysor och 4 drippers. Skulle nu utöka till 2 dysor och 1 sripper till, men dem 2 nya dysorna vill inte regna om dem förra är på men drippern går. Om jag släcker 3 dysor och 3 drippers så vill dem dock! Vad är problemet haha

2966
1648
Hoggaforfan:
För klen pump. Pumpar klarar bara ett visst antal dysor (eller drippers etc) innan trycket blir för klent

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
Hoggaforfan skrev:
För klen pump. Pumpar klarar bara ett visst antal dysor (eller drippers etc) innan trycket blir för klent

Jo att dem klarar olika mycket vet jag. Men lite mer hade man hoppats på :)

2966
1648
Hoggaforfan:
bufobox skrev:

Jo att dem klarar olika mycket vet jag. Men lite mer hade man hoppats på :)

Menar du "Power" versionen så ska den klara 6 dysor så att den klarar din setup i nuläget är väldigt imponerande. Köp en pump i 1000:- klassen, minimum 8 bar, så klarar den det du vill och möjligen 2-3 saker till. Jag tror din pump ligger på 7 bar och kan klara upp till 10 dysor enligt försäljare och varje ytterligare bar klarar 5 dysor till och drippers tar något mer än dysor.

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
Hoggaforfan skrev:

Menar du "Power" versionen så ska den klara 6 dysor så att den klarar din setup i nuläget är väldigt imponerande. Köp en pump i 1000:- klassen, minimum 8 bar, så klarar den det du vill och möjligen 2-3 saker till. Jag tror din pump ligger på 7 bar och kan klara upp till 10 dysor enligt försäljare och varje ytterligare bar klarar 5 dysor till och drippers tar något mer än dysor.

Ja precis "Power" 
Trode att srippers drog mindre :p
Tack för hjälpen

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
Är förresten Kallvatten det samma som OS?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild