Bra billigt bottenmaterial?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

12
3
Kicki:
 Halloj :) det är dags att byta åt småbitcharna .
Söker tips på billigt bottenmaterial .
Har en bcc , en bci och en kp . Granngårdens torv har jag hört om . Är det bra ? Tierwhool ? 
Tänker mest på det här med fuktigheten . 
Tack på förhand

953
1840
peter54:
Jag har använt torvmull i mina terrarier i evigheter, säkert minst 45 år. Billigast, bra uppsugningsförmåga och lätt att hålla lagom fuktig.

1275
1725
Falk:
Granngårdens torv funkar kanon

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag blandar torv, täckbark, sand, löv och mossa... Det mesta tar jag gratis i naturen :) Resten köper jag på butiker som Plantagen, Granngården eller liknande. Där kan man ofta köpa stora säckar till bra priser!

Personligen tycker jag det blir snyggare och mer naturligt med flera olika material i bottensubstratet, säkert en smaksak som så mycket annat :)

210
273
Lordguras:
naturell torv från baushaus, ogödslad. funkar den? weibulls

12
3
Kicki:
Tack för alla bra svar

12
3
Kicki:
Jonas_ skrev:
Jag blandar torv, täckbark, sand, löv och mossa... Det mesta tar jag gratis i naturen :) Resten köper jag på butiker som Plantagen, Granngården eller liknande. Där kan man ofta köpa stora säckar till bra priser!

Personligen tycker jag det blir snyggare och mer naturligt med flera olika material i bottensubstratet, säkert en smaksak som så mycket annat :)

Toppenide ! Det ska jag med göra . Ska man "rengöra" löven på nåt sätt innan man tar in dom ?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Kicki skrev:

Toppenide ! Det ska jag med göra . Ska man "rengöra" löven på nåt sätt innan man tar in dom ?

Nej jag lägger in dom direkt i terrarierna, dock kolla så det inte kryllar av myror i lövhögen

16
5
divergency:
Tips på substar är gamla ruttna träd ute i naturen, de är som små bitar man kan smula. Samt ta lite löv och jord ute men akta för att ta in myror och andra insekter. 

13
4
NeniaCh:
Rusta har någon kompakt jord som väger nada man blandar i vatten & poff 10 liter.. kokossubstrat.. har köpt men inte testat än (till ryska paddor)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild